Grallera de la Comtessa

Petit avenc inèdit al Port del Comte

El pou d'entrada (P8) a uns -2m presenta una estretor que dificulta el pas, a la base del pou s'obre una rampa que acaba a -13m de fondària, una mica abans del final, hi ha una xemeneia d'uns +6m on a mitja alçada es pot observar una finestra que podria presentar continuació.
  • Municipi: Odèn
  • Unitat: Port del Comte, el
  • Última revisió: 2020-09-20 07:49:10

Al vessant esquerre de la Coma de la Comtessa, torrent que baixa entre el Pedró dels Quatre Batlles i el Vulturó, a pocs metres sobre el llit del torrent.
Des del Coll de Jou cal agafar la pista que mena al refugi de la Bòfia, uns metres més enllà podem aparcar sense molestar.
Agafarem el camí que puja el Vulturó, fins arribar als 2200 metres, on podrem agafar un corriol a mà esquerra que ens acosta a l'avenc.
Molt a prop, a la dreta i uns metres més amunt, es troba una depressió allargada: Pou de la Comtessa (X: 377068; Y: 4670434; Z: 2264 m) que profunditza tan sols uns 3 m.

Cavitat localitzada per Josep Guarro el dia 27 octubre de 2019. A la boca es troba un spit instal·lat, senyal que algú hi havia estat abans. No s'ha trobat absolutament cap informació al respecte ni el nom amb que suposadament es deuria batejar la cavitat.
Finalment, el 30 d'agost de 2020 hi torna amb Joan Carles Juderias i Jordi Perera tot fent l'exploració i la topografia.

topo 0: Grallera de la Comtessa

foto 6: Grallera de la Comtessa
foto 7: Grallera de la Comtessa
foto 8: Grallera de la Comtessa

• Totes les dades, topografia i fotografies han estat facilitades per Josep Guarro, Joan Carles Juderias i Jordi Perera (setembre 2020)
  • Ampliació de dades i fotos interiors extretes del web: espeleodijous.cat