Forats de les Fogueroses

Petita foradada d'uns 25 m. de recorregut a Sant Llorenç del Munt

Entrem a la cavitat per una galeria de 4 metres de recorregut que ens deixa davant d'un gran amuntegament de blocs; davant nostre es troba una segona boca per on es pot veure l'Agulla Petita, mentre que a l'esquerra, una tercera boca ens permet divisar l'Agulla Mitjana. El sostre és sempre molt alt. Aquesta cavitat és formada per la intersecció de diàclasis, creant una petita xarxa càrstica que amb el pas del temps i el retrocés del cingle ha quedat fóssil i amb grans processos graviclàstics.
  • Municipi: Sant Llorenç Savall
  • Comarca: Vallès Occidental
  • Unitat: Sant Llorenç del Munt
  • Última revisió: 2016-04-17 04:25:07

A la zona de les Fogueroses, a l'E del Coll d'Eres, des d'aquest, cal seguir el camí de la carena del Pagès durant 500 metres i desviar-se a l'esquerra, seguirem aquest corriol en direcció al Paller, abans d'arribar-hi però, cal agafar un corriol a la dreta que va resseguint el cingle en direcció S, fins arribar a una marcada canal situada  entre l'Agulla Mitjana i l'Agulla Petita de les Fogueroses, cal baixar la canal uns metres per trobar a la dreta la boca de la cavitat, situada en un sortint rocós.

La notícia espeleològica més antiga que coneixem és la visita realitzada el desembre del 1953 per membres del GES – CMB, possiblement de la seva, aleshores, delegació a Terrassa.Fitxa actualitzada l'abril del 2016, incorporant dades de situació, coordenades i fotografies.

topo 0: Forats de les Fogueroses
topo 1: Forats de les Fogueroses

foto 0: Forats de les Fogueroses
foto 1: Forats de les Fogueroses
foto 2: Forats de les Fogueroses

1. Badiella, Xavier (1986).- “Els Forats de les Fogueroses”. Circular interna de la SIS (11), agost: 1 p. SIS del Centre Excursionista de Terrassa.
  1. GES-CMB (1974).- Catálogo espeleológico de la provincia de Barcelona. 198 pp. Club Montañés Barcelonés /Diputación Provincial de Barcelona.