Espeleo World

Avenc Nou de la Canal de la Revella

Petit i estret avenc de 8 m. de fondària a Sant Llorenç del Munt

La boca és inclinada i fent un salt d'un metre podem entrar a la cavitat. En un extrem trobem un enfonsament que baixa 1,5 metres, mentre que pel costat contrari, la planta és inclinada i ens condueix fins un estret pou de 25 centímetres d'amplada i 6,50 metres de desnivell. Al fons s'eixampla un, arribant als 30 centímetres d'ampla !. Els extrems de la planta inferior són molt estrets i no permeten continuar en cap direcció.

• Municipi: Sant Llorenç Savall
  • Comarca: Vallès Occidental
  • Unitat: Sant Llorenç del Munt
  • Última revisió: 2014-12-04 12:29:09

Es pot anar seguint el mateix itinerari que per anar a l'avenc de la Canal de la Revella, o bé des del costat contrari de la muntanya. Sortint del Marquet de la Roca cap a coll Gavatx i pujar cap a la Canal de la Revella i abans d'arribar a l'avenc de la Canal de la Revella, girar a la dreta (cap al N) anant a buscar una carena que separa la Canal de Tanca i la Canal de la Revella. La seguirem fins arribar a una paret vertical sota nostre que es pot davallar per una canal a la dreta; al peu d'aquesta paret seguirem fins a unes alzines a 15 metres per sota, on es troba l'avenc.
Localització complicada per un avenc de tan poc interès.

Breument ressenyat per membres del GES – CMB que el deurien trobar en alguna de les moltes visites al proper Avenc de la Canal de la Revella.
Localitzat de nou i topografiat el 1981 per membres de la SIS – CE Terrassa.

Topos

topo Avenc Nou de la Canal de la Revella

Media

foto Avenc Nou de la Canal de la Revellafoto Avenc Nou de la Canal de la Revellafoto Avenc Nou de la Canal de la Revella

Biblio

1. Buil, Albert; Badiella, Xavier (1982).- “Els petits avencs de la nostra muntanya (XIII)”. Arxiu del Centre Excursionista de Terrassa (30-31): 632-634. Terrassa.
  1. GES-CMB (1974).- Catálogo espeleológico de la provincia de Barcelona. 198 pp. Club Montañés Barcelonés /Diputación Provincial de Barcelona.
  • Fotos extretes del blog: trailsantllorenc.blogspot (de Lluís R. Hernández, de Matadepera)