Avenc Nou de la Canal de la Revella

Petit i estret avenc de 8 m. de fondària a Sant Llorenç del Munt

La boca és inclinada i fent un salt d'un metre podem entrar a la cavitat. En un extrem trobem un enfonsament que baixa 1,5 metres, mentre que pel costat contrari, la planta és inclinada i ens condueix fins un estret pou de 25 centímetres d'amplada i 6,50 metres de desnivell. Al fons s'eixampla un, arribant als 30 centímetres d'ampla !. Els extrems de la planta inferior són molt estrets i no permeten continuar en cap direcció.
  • Municipi: Sant Llorenç Savall
  • Comarca: Vallès Occidental
  • Unitat: Sant Llorenç del Munt
  • Última revisió: 2014-12-04 12:29:09

Es pot anar seguint el mateix itinerari que per anar a l'avenc de la Canal de la Revella, o bé des del costat contrari de la muntanya. Sortint del Marquet de la Roca cap a coll Gavatx i pujar cap a la Canal de la Revella i abans d'arribar a l'avenc de la Canal de la Revella, girar a la dreta (cap al N) anant a buscar una carena que separa la Canal de Tanca i la Canal de la Revella. La seguirem fins arribar a una paret vertical sota nostre que es pot davallar per una canal a la dreta; al peu d'aquesta paret seguirem fins a unes alzines a 15 metres per sota, on es troba l'avenc.
Localització complicada per un avenc de tan poc interès.

Breument ressenyat per membres del GES – CMB que el deurien trobar en alguna de les moltes visites al proper Avenc de la Canal de la Revella.
Localitzat de nou i topografiat el 1981 per membres de la SIS – CE Terrassa.

topo 0: Avenc Nou de la Canal de la Revella

foto 0: Avenc Nou de la Canal de la Revella
foto 1: Avenc Nou de la Canal de la Revella
foto 2: Avenc Nou de la Canal de la Revella

1. Buil, Albert; Badiella, Xavier (1982).- “Els petits avencs de la nostra muntanya (XIII)”. Arxiu del Centre Excursionista de Terrassa (30-31): 632-634. Terrassa.
  1. GES-CMB (1974).- Catálogo espeleológico de la provincia de Barcelona. 198 pp. Club Montañés Barcelonés /Diputación Provincial de Barcelona.
  • Fotos extretes del blog: trailsantllorenc.blogspot (de Lluís R. Hernández, de Matadepera)