Cova del Cingle de l'abellera

Cova amb un gran pòrtic al cingle de l'Abellera (Mont-ral).

La boca d'uns 20 metres d'amplada per 10 metres d'altura dóna pas a una àmplia cambra de 16 metres de fons, amb el terra en pendent ascendent. A la paret final s'aprecia un petit aport d'aigua temporal.
Al costat Oest de la cova, a uns 5 metres d'alçada hi ha dos conductes paral·lels d'uns 2 metres de diàmetre, un d'ells es troba sota la visera que forma el sostre de la cova, mentre l'altre es situa ja a l'exterior. Al no portar material d'escalada no s'ha pogut accedir a aquest conductes, els quals estan pendents d'exploració.
  • Municipi: Mont-ral
  • Comarca: Alt Camp
  • Última revisió: 2020-10-11 13:53:12

Des de Mont-ral seguirem el camí de la Foradada, per continuar en direcció al portal de l'Abellera, després de passar la desviació per anar a la cova del Codó, i en les coordenades UTM ETRS89 338465-4571988 (914m.s.n.m.), remuntarem el fort pendent en direcció a una enorme boca que es veu a la dreta penjada al cingle. En arribar a peu de cingle, en lloc de seguir a la dreta en direcció a la gran boca, caldrà seguir a l'esquerra, remuntant el peu de cingle fins arribar al punt on aquest gira cap al NO, on trobem un pas que ens permet continuar per una feixa que ens portarà fins la cova, superant d'aquesta forma el cingle que queda més avall, per sobre del camí de la Foradada al portal de l'Abellera.

Cavitat que suposem és coneguda d'antic, probablement utilitzada per aixopluc de pastors ja que s'han trobat restes que així ho indiquen.
El resultat de la cerca d'informació sobre la cova a Mont-ral ha estat nul·la, per tant hem optat per citar-la amb el nom del cingle on es troba.

topo 0: Cova del Cingle de l'abellera

foto 0: Cova del Cingle de l'abellera
foto 1: Cova del Cingle de l'abellera
foto 2: Cova del Cingle de l'abellera
foto 3: Cova del Cingle de l'abellera
foto 4: Cova del Cingle de l'abellera
foto 5: Cova del Cingle de l'abellera

• Totes les dades, topografia i fotografies han estat aportades per Julio Serrano (SIE-CEA) i Francesc Rubinat (ERE-CEC), (octubre 2020).