Cova del Falcó

Cova als cingles dels Motllats, Mont-ral.

Boca de 3,66x3,45 metres que dóna pas a una galeria plana d'11 metres de recorregut, al final hi ha un ressalt d'1 metres d'alçada amb un petit conducte de poc més de 2 metres on trobem algunes formacions litogèniques. El recorregut total és de 14,6 metres i el desnivell de 0,96 m.
  • Municipi: Mont-ral
  • Comarca: Alt Camp
  • Última revisió: 2020-12-21 05:12:21

Des del nucli de Mont-ral, ens dirigirem cap a l'O, seguint el camí de la Foradada, passant pel serrat de l'Avenc, un cop a la Foradada seguirem en direcció al Portal de l'Abellera, passarem per un túnel de roca i al cap d'uns 250 metres des de la Foradada ens enfilarem per un pendent de roca en direcció a la base del cingle superior on es troben la boca inferior de la cova de Mont-ral i la cova del Codó, seguirem per la canal a la dreta del cingle on en la paret de l'esquerra segons la marxa trobarem la boca superior de la cova de Mont-ral a uns 2 metres del sòl i equipada amb una cadena per facilitar l'accés, seguirem pujant uns metres fins el peu de la paret on hi ha una “via ferrada” que puja al pla superior, al costat d'aquesta trobem la cova del Falcó.

Cavitat coneguda d'antic a Mont-ral que la situen als cingles dels Motllats per sobre del Bosquet. No havent trobat cap altra cova en aquesta zona hem donat per suposat que es tracta de la cova del Falcó. Cavitat espeleològicament inèdita tot i la seva proximitat a la boca superior de la cova de Mont-ral.

topo 0: Cova del Falcó

foto 6: Cova del Falcó
foto 7: Cova del Falcó
foto 8: Cova del Falcó

1. Borràs, J.; Miñarro,JM.; Talavera, F. (1978).- Catàleg Espeleològic de Catalunya. Vol. 2 (l'Alt Camp, la Conca de Barberà,el Baix Penedès i el Tarragonès): 246 pp. Ed. Poliglota. Barcelona.
  2. Perea Simón, Eugeni (1994).-La geografia i la història de Mont-ral a través de la seva onomàstica. 1-331. edició digital 2009. Societat d'onomàstica/ICGC.
  • Dades, topografia, coordenades, situació i fotografies, facilitades per Juli Serrano (SIE-CEA) i Francesc Rubinat (ERE-CEC). Desembre de 2020.