Cova de Mont-ral

Travessia de 158 metres de recorregut i 22 de desnivell a Mont-ral.

Entrant per la boca superior, comença la cova amb un suau pendent per accentuar-se més tard fins a convertir-se en un ressalt de 2 metres, passat el qual s'entra a la part més bonica de la cavitat on trobem un bon ventall de formacions litogèniques i que acaba en un pou de 9'5 metres de desnivell, trobant a la seva base la continuació en una galeria que ens porta fins al darrer pou de 8 metres que es troba situat a la part superior del pòrtic de la boca inferior. La cavitat està equipada per fer la travessa en doble corda.
  • Municipi: Mont-ral
  • Comarca: Alt Camp

Des de Mont-ral, ens dirigirem cap a l'O, i agafarem el camí de la Foradada, passarem pel serrat de l'Avenc fins arribar a un coll on veiem la Foradada i ens dirigirem cap a ella. Un cop passada la Foradada seguirem per la dreta a peu de cingle, passarem per un túnel de roca i al cap d'uns 250 metres des de la foradada ens enfilarem per un pendent de roca en direcció a la base del cingle superior on trobarem primer la boca inferior de la cova de Mont-ral, seguint el peu de cingle cap a la dreta pujarem per una canal que a la seva capçalera i en la paret de l'esquerra segons la marxa trobarem la boca superior a uns 2 metres del sòl, aquesta està equipada amb una cadena per facilitar l'accés.

La referència més antiga que tenim sobre aquesta cavitat és la de l'exploració i topografia realitzada el gener de 1971 per un equip format per membres de la SIE-CEA (Barcelona) i un membre del GIEM (Montblanc).

topo 0: Cova de Mont-ral

foto 0: Cova de Mont-ral
foto 1: Cova de Mont-ral
foto 2: Cova de Mont-ral
foto 3: Cova de Mont-ral

1. Borràs, J.; Miñarro,JM.; Talavera, F. (1978).- Catàleg Espeleològic de Catalunya. Vol. 2 (l'Alt Camp, la Conca de Barberà,el Baix Penedès i el Tarragonès): 246 pp. Ed. Poliglota. Barcelona.