Foradada de la Moneda

Foradada a prop de la cova de la Moneda, Mont-ral.

Una àmplia boca dóna accés a una curta galeria ascendent fins un pas estret de 0,74x0,74 metres a partir d'aquest pas una curta galeria descendent ens situa en una àmplia boca a l'altre costat de la punta del cingle. El recorregut és de 9,47 metres, amb un desnivell de +1,80 metres.
  • Municipi: Mont-ral
  • Comarca: Alt Camp
  • Última revisió: 2020-11-15 07:45:31

Des de Mont-ral, ens dirigirem cap a l'O, i agafarem el camí de la Foradada, passarem pel serrat de l'Avenc fins arribar a un coll on veiem la Foradada a la nostra alçada, pujarem per un camí que remunta la petita cinglera i que es dirigeix a els Motllats, caldrà seguir sempre les desviacions cap a la dreta en direcció als cingles de Barrina, en arribar al pla superior i a tocar del cingle trobarem les fites i marques que porten a la cova de la Moneda, buscarem el pas que permet baixar fins una primera feixa on a l'esquerra trobem la Foradada de la Moneda, i a la dreta al final de la feixa està la cova de la Moneda.

Cavitat coneguda des de la mateixa època que la cova de la Moneda, però que espeleològicament mai havia estat catalogada.

topo 0: Foradada de la Moneda

foto 0: Foradada de la Moneda
foto 1: Foradada de la Moneda
foto 2: Foradada de la Moneda
foto 3: Foradada de la Moneda
foto 4: Foradada de la Moneda
foto 5: Foradada de la Moneda
foto 6: Foradada de la Moneda

• Dades, topografia, coordenades, situació i fotografies, facilitades per Juli Serrano (SIE-CEA) i Francesc Rubinat (ERE-CEC).