Cova del Be

Àmplia balma als cingles de l'Abellera, Mont-ral.

Es tracta d'una àmplia balma de 8x3 metres i 5,90 metres de fons, d'on surten tres petits conductes de 5,50m, 4,04m i 2,92 metres respectivament. El recorregut total és de 18,30 metres
  • Municipi: Mont-ral
  • Comarca: Alt Camp
  • Última revisió: 2020-09-28 10:03:10

Des de Mont-ral seguirem la carretera TV-7045 en direcció a la Mussara, en arribar al quilòmetre 3, ens desviarem a la dreta cap el derruït mas del Cisterer, d'aquí surt un camí en direcció O de primer, i que de seguida segueix cap el NO, per després girar cap el SO i tot seguit cap el S, quan el camí torna a girar cap el O, trobem un desvio a la dreta que es dirigeix al collet del Jaume, seguirem remuntant fin el Portell de la Cova de la Bruixa, a partir d'aquí seguirem el camí que voreja el cingle per sota de la Punta de Moliner fins el portell d'Abellera, baixarem el grau, i a la base deixarem el sender que es dirigeix a la Foradada, per seguir en direcció contraria a la que veníem però ara per la base del cingle, per un desdibuixat corriol que ens portarà fins la surgència Poblet, i seguint uns 10 metres més endavant arribarem a la cova del Be.

La cova del Be era citada com a sinònim quan es feia referència a la Surgència Poblet, la surgència està situada a la base del cingle uns deu metres abans d'arribar a la balma coneguda com cova del Be, suposem que la proximitat d'ambdues donà peu a la confusió.

topo 0: Cova del Be

foto 0: Cova del Be
foto 1: Cova del Be
foto 2: Cova del Be
foto 3: Cova del Be
foto 4: Cova del Be
foto 5: Cova del Be

1. Borràs, J.; Miñarro, JM.; Talavera, F. (1978).-Catàleg Espeleològic de Catalunya. Vol. 2 (l'Alt Camp, la Conca de Barberà,el Baix Penedès i el Tarragonès):246 pp. Ed. Poliglota. Barcelona.
  2. Tolrà, A.(1977).-”Apuntes espeleológicos para el mejor conocimiento del karst dels Motllats” boletín SIEP (6):3-20. SIEP-CE Poblet.
  • Dades, situació, coordenades, topografia i fotografies facilitades per Juli Serrano (SIE-CEA) i Francesc Rubinat (ERE-CEC).Setembre de 2020.