Cova de la Punta de Moliner

Petita cova al peu del cingle de la Punta de Moliner, Mont-ral

Petita cova amb l'entrada arranjada amb un mur de pedres per utilitzar-la d'aixopluc, consta d'una única galeria d'onze metres de recorregut amb una alçada mitja de poc més d'un metre, tant sols en un punt és possible posar-se dret, al final una estreta gatera impossibilita la continuació.

• Municipi: Mont-ral
  • Comarca: Alt Camp
  • Última revisió: 2020-09-28 13:13:38

Des de Mont-ral seguirem la carretera TV-7045 en direcció a la Mussara, en arribar al quilòmetre 3, ens desviarem a la dreta cap el derruït mas del Cisterer, d'aquí surt un camí en direcció O de primer, i que de seguida segueix cap el NO, per després girar cap el SO i tot seguit cap el S, quan el camí torna a girar cap el O, trobem un desvio a la dreta que es dirigeix al collet del Jaume, seguirem remuntant en direcció al Portell de la Cova de la Bruixa, a partir d'aquí seguirem el camí que voreja el cingle en direcció al portell de l'Abellera al passar per sota de la Punta de Moliner, després de recórrer 295 metres des de la cruïlla del Portell de la Cova de la Bruixa, a l'esquerra del camí i a peu de cingle trobarem la cova.

Cavitat de la que no hem trobat cap referència, tant sols alguna cita en alguna ruta de wikiloc on se la confon amb la cova del Be, la qual és troba just a sota, a la base del cingle inferior.

topo 0: Cova de la Punta de Moliner

foto 0: Cova de la Punta de Moliner
foto 1: Cova de la Punta de Moliner
foto 2: Cova de la Punta de Moliner
foto 3: Cova de la Punta de Moliner

1. Perea Simón, Eugeni (1994).-La geografía i la història de Mont-ral a través de la seva onomàstica. (1-331). Societat d'Onomàstica / Institut Cartogràfic de Catalunya.
  • Dades, situació, coordenades, topografia i fotografies facilitades per Juli Serrano (SIE-CEA) i Francesc Rubinat (ERE-CEC).Setembre de 2020.