Cova de la Bruixa

Gran balma als cingles de l'Abellera, Mont-ral.

Es tracta d'una gran balma en forma de mitja lluna oberta en bretxes dolomítiques, tota la balma està plena de petits conductes de no més d'un parell de metres, excepte un que en petits ressalts ascendeix fins a +11 metres. El recorregut total de la balma més el conducte és de 18,30 metres.
  • Municipi: Mont-ral
  • Comarca: Alt Camp
  • Última revisió: 2020-09-28 11:01:02

Des de Mont-ral seguirem la carretera TV-7045 en direcció a la Mussara, en arribar al quilòmetre 3, ens desviarem a la dreta cap el derruït mas del Cisterer, d'aquí surt un camí en direcció O de primer, i que de seguida segueix cap el NO, per després girar cap el SO i tot seguit cap el S, quan el camí torna a girar cap el O, trobem un desvio a la dreta que es dirigeix al collet del Jaume, seguirem remuntant fin el Portell de la Cova de la Bruixa, a partir d'aquí seguirem el camí que voreja el cingle per sota de la Punta de Moliner fins el portell d'Abellera, baixarem el grau, i a la base deixarem el sender que es dirigeix a la Foradada, per seguir en direcció contraria a la que veníem però ara per la base del cingle, per un desdibuixat corriol que ens porta en direcció a la surgència Poblet i la cova del Be, arribats a l'alçada d'aquests, enlloc de pujar fins la base del cingle on es troben, seguirem el desdibuixat corriol per anar a buscar la base del cingle uns 50 metres més endavant, seguint el cingle farem cap a la Balma.

Cavitat coneguda d'antic, de fet apareix citada en tots els mapes, però no es coneixien dades de la mateixa.

topo 0: Cova de la Bruixa

foto 0: Cova de la Bruixa
foto 1: Cova de la Bruixa
foto 2: Cova de la Bruixa
foto 3: Cova de la Bruixa
foto 4: Cova de la Bruixa

• Dades, situació, coordenades, topografia i fotografies facilitades per Juli Serrano (SIE-CEA) i Francesc Rubinat (ERE-CEC).Setembre de 2020.