Pou del Mas Sec

Avenc d'uns 5 metres de fondària al Montgrí.

Petit avenc que és va formar l'any 1982 poc desprès d'un episodi de fortes pluges. Les dimensions de la boca 1,30x1,15 són lleugerament inferiors a les de la resta del pou que s'enfonsa verticalment 5,1 metres.
Actualment hi ha una gran planxa metàl·lica provinent d'una tanca de publicitat de la Generalitat que tapa la boca, a sobre de la planxa metàl·lica hi han posat uns rodal d'enormes blocs que impedeixen treure la tapa, aquesta en alguns punts comença a estar força rovellada.
No és disposa de topografia.
  • Municipi: Torroella de Montgrí
  • Comarca: Baix Empordà
  • Unitat: Montgrí, el
  • Última revisió: 2019-06-07 11:13:50

Per la carretera de l'Estartit a l'Escala (està prohibida la circulació de vehicles els mesos d'estiu), arribats a la cruïlla que és dirigeix a la Torre Ponça, la carretera gira a la dreta i deixa d'estar asfaltada, seguirem en direcció a l'Escala durant 1.920 metres, on trobem la cruïlla de la carretera de la muntanya Gran, seguirem la pista en direcció a l'Escala durant 138 metres, on a la dreta a 4 metres de la pista veurem el rodal de pedres que envolten la boca de la cavitat.

Conegut a la zona, va estar localitzat per la SIE-CEA durant el decurs de la campanya efectuada al Montgrí els anys 2006-2007.

foto 0: Pou del Mas Sec

1. Valles, Jordi de (2010).-”Alt Empordà, Baix Empordà, Gironès, Osona, Pla de l'Estany, Selva”. Catàleg Espeleològic de Catalunya. (Vol.4):1-397. Espeleo Club de Gràcia / Federació Catalana d'Espeleologia.
  • Dades, coordenades i fotos aportades per Juli Serrano (SIE-CEA) i Francesc Rubinat (ERE-CEC)