Cau dels Hereus

Avenc d'uns 8 metres de fondària al Montgrí.

S'obre en un extrem d'una esquerda; un pou de 1,70 metres ens situa en un petit replà on algú hi ha entatxonat un enorme bloc que impedeix el pas, però factible de desobstruir. Sembla ser que el pou continuava en forta inclinació fins a -8 metres.
No és disposa de topografia.
  • Municipi: Torroella de Montgrí
  • Comarca: Baix Empordà
  • Unitat: Montgrí, el
  • Última revisió: 2019-06-07 11:19:24

Per la carretera de l'Estartit a l'Escala (està prohibida la circulació de vehicles els mesos d'estiu), arribats a la cruïlla que és dirigeix a la Torre Ponça, la carretera gira a la dreta i deixa d'estar asfaltada, seguirem en direcció a l'Escala durant 135 metres, fins una nova cruïlla on cal deixar el vehicle. Cal seguir a l'esquerra durant 75 metres on ens desviarem a la dreta per un ampli camí que seguirem durant 1,030 metres, la cavitat és troba a uns 20 metres del camí, alineada entre el camí i la barraca dels Hereus que és veu al fons.

Conegut d'antic per la gent de la zona. Va estar explorat per la SIE-CEA durant el decurs de la campanya efectuada al Montgrí els anys 2006-2007.

foto 0: Cau dels Hereus
foto 1: Cau dels Hereus
foto 2: Cau dels Hereus
foto 3: Cau dels Hereus

1. Arbusé Bellapart, Narcís (2005).-El Montgrí pas a pas. 174 pp. Cossetània Edicions. Valls
  2. Valles, Jordi de (2010).-”Alt Empordà, Baix Empordà, Gironès, Osona, Pla de l'Estany, Selva”. Catàleg Espeleològic de Catalunya. (Vol.4):1-397. Espeleo Club de Gràcia / Federació Catalana d'Espeleologia.
  • Dades, coordenades i fotos aportades per Juli Serrano (SIE-CEA) i Francesc Rubinat (ERE-CEC)