Cova d'en Joan Falgàs

Avenc d'uns 4 metres de fondària al Montgrí.

S'obre en una depressió de 8,5x4 metres, en el seu costat NE i entre mig d'uns blocs s'obre un pou esglaonat de -3,5 metres, la base del pou trobem una petita sala de 3,20x1,65 metres, pel seu costat NO, continua una gatera que segons referències té uns 9 metres on és fa impenetrable.
En la visita en que és va fer la topografia (05-2019), no és va poder passar de la sala degut a la presència d'un enorme senglar mort, el qual desprenia una flaira irrespirable.
  • Municipi: Torroella de Montgrí
  • Comarca: Baix Empordà
  • Unitat: Montgrí, el
  • Última revisió: 2019-06-07 11:25:51

Per la carretera de l'Estartit a l'Escala (està prohibida la circulació de vehicles els mesos d'estiu), arribats a la cruïlla que és dirigeix a la Torre Ponça, la carretera gira a la dreta i deixa d'estar asfaltada, seguirem en direcció a l'Escala durant 135 metres, fins una nova cruïlla on cal deixar el vehicle. Cal seguir a l'esquerra durant 345 metres on ens desviarem a la dreta pel tercer camí que trobarem des de la carretera. Seguirem aquest camí durant 415 metres, fins enllaçar amb la Ruta del Vent, seguirem a la dreta durant 80 metres on hi trobarem l'indicador del forn dels Hereus, situat aquest a uns 20 metres a l'esquerra del camí, la cavitat està situada a uns 6 metres a la dreta del camí.

Conegut d'antic per la gent de la zona; de fet la depressió és artificial, doncs d'aquí treien la pedra pel forn de calç, molt probablement l'obertura de la boca fou conseqüència d'aquesta extracció.
Va estar explorat per la SIE-CEA durant el decurs de la campanya efectuada al Montgrí els anys 2006-2007.

topo 0: Cova d'en Joan Falgàs

foto 0: Cova d'en Joan Falgàs
foto 1: Cova d'en Joan Falgàs
foto 2: Cova d'en Joan Falgàs
foto 3: Cova d'en Joan Falgàs
foto 4: Cova d'en Joan Falgàs

1. Arbusé Bellapart, Narcís (2005).-El Montgrí pas a pas. 174 pp. Cossetània Edicions. Valls
  2. Valles, Jordi de (2010).-”Alt Empordà, Baix Empordà, Gironès, Osona, Pla de l'Estany, Selva”. Catàleg Espeleològic de Catalunya. (Vol.4):1-397. Espeleo Club de Gràcia / Federació Catalana d'Espeleologia.
  • Dades, coordenades, topografia i fotos aportades per Juli Serrano (SIE-CEA) i Francesc Rubinat (ERE-CEC)