Cau Petit de la Carnisseria

Avenc d'11 metres de fondària al Montgrí.

Un pou de menys de 4 metres ens situa en una galeria que pel costat O, acaba als 2 metres, mentre que pel costat E dóna accés a un pou desgrimpable de poc més de 2 metres, aquí tenim dues continuacions, pel costat S una estreta galeria continua uns 6 metres fins a fer-se impenetrable; mentre que als nostres peus l'esquerda s'enfonsa fins a fer-se impenetrable a -11 metres.
  • Municipi: Torroella de Montgrí
  • Comarca: Baix Empordà
  • Unitat: Montgrí, el
  • Última revisió: 2020-03-09 11:16:37

Des de l'Estartit ens dirigirem fins a la cruïlla del carrer de la Pujada de la Primavera amb el carrer Cantabria, a partir d'aquest punt durant els mesos d'estiu està prohibit el pas als vehicles.
A partir d'aquí cal seguir la carretera de l'Estartit a l'Escala, aquest primer tram és asfaltat, en arribar al final de la pujada hi ha una cruïlla, seguirem a l'esquerra, de seguida arribem a la cruïlla de la Torre Ponça i la carretera de l'Escala, seguirem a la dreta per aquesta última durant 145 metres, on trobarem una nova cruïlla, cal seguir a l'esquerra durant 335 metres, en aquest punt per la dreta surt un ampli camí que seguirem durant 400 metres, al final aquest descriu una corba a l'esquerra i empalma amb la Ruta del Vent, haurem de seguir a la dreta durant 210 metres, en aquest punt i a uns 10 metres a l'esquerra del camí trobarem la cavitat, aquesta es troba tapada per una reixa metàl·lica fàcil de treure.

Cavitat coneguda d'antic. El nom ve donat per la seva proximitat al còrrec de la Carnisseria.

topo 0: Cau Petit de la Carnisseria

foto 0: Cau Petit de la Carnisseria
foto 1: Cau Petit de la Carnisseria
foto 2: Cau Petit de la Carnisseria
foto 3: Cau Petit de la Carnisseria
foto 4: Cau Petit de la Carnisseria

1. Arbusé Bellapart, Narcís (2005).-El Montgrí pas a pas.174 pp. Cossetània Edicions. Valls
  2. SIE-CEA.(2007).-Memòria Montgrí. SIE-CEA. Barcelona
  3. Valles, Jordi de (2010).-Catàleg Espeleològic de Catalunya. Volum 4. 397 pp. Espeleo Club de Gràcia / Federació Catalana d'Espeleologia. Barcelona.
  • Totes les dades, coordenades, topografia i fotografies han estat facilitades per Montse Roca, Juli Serrano (SIE-CEA) i Francesc Rubinat (ERE-CEC).