Espeleo World

Els Cisternons

Avenc de 22 m. de fondària al Montgrí, l'Estartit

La cavitat presenta dues boques separades pocs metres entre elles. La més al S s'inicia per un ressalt de 6 metres tot seguit d'un altre de 4 metres que comunica amb una galeria en rampa que porta a la unió amb els ressalts procedents de l'altra boca. Tot el conjunt presenta un seguit de petits ressalts enllaçats per curts conductes i que configuren un sistema que totalitza els 118 metres de recorregut.

• Municipi: Torroella de Montgrí
  • Comarca: Baix Empordà
  • Unitat: Montgrí, el
  • Última revisió: 2015-08-25 16:54:47

Anant per la carretera de Torroella de Montgrí cap a l'Estartit, a l'esquerra s'ha d'accedir a la urbanització Torre Vella i des de l'extrem N d'aquesta prendre el GR-92 en direcció al Puig Torró. Passat el pou del Mustinyà, a l'esquerra hi ha un trencall que enllaça amb l'anomenada Ruta del Vent. Seguint-lo sempre cap al N i poc abans que el camí giri a la dreta es troba aquesta curiosa cavitat, senyalitzada amb el plafó nº 8 de l'esmentada ruta del Vent.

Coneguda per la gent de la contrada des de temps remots i esmentada per Narcís Arbusé en la seva obra El Montgrí pas a pas. Ell mateix va acompanyar a membres de la SIE l'any 2007 que el van explorar i topografiar.

Topos

topo Els Cisternons

Media

Biblio

1. Arbusé Bellapart, Narcís (2005).- El Montgrí pas a pas. 174 pp. Cossetània Edicions. Valls
  1. Valles, Jordi de (2010).- Catàleg Espeleològic de Catalunya. Volum 4. 397 pp. Espeleo Club de Gràcia / Federació Catalana d'Espeleologia. Barcelona.