Gatera Penjada de Secabecs

Petita cova penjada en un cingle a Torrelles de Foix

La cavitat presenta dues boques, la superior és de més fàcil accés i es va haver de desobstruir una mica per poder passar. La boca inferior és de dimensions molt més reduïdes. Un cop dins, s'accedeix a una galeria lleugerament descendent i de dimensions prou còmodes, tant d'alçada com d'amplada. La seva longitud és tan sols d'uns 10 m i al poc d'entrar, a la dreta, es troben dos curts conductes, un d'ells ascendent.
  • Municipi: Torrelles de Foix
  • Comarca: Alt Penedès
  • Unitat: Alt Penedès, l'
  • Última revisió: 2020-03-12 13:37:58

L'accés es fa des de la carretera BP-2121 (Vilafranca del Penedès-La Llacuna). En el km 20,370, al poc de passar les cases de les Llambardes, hi ha un trencall a l'esquerra que per una pista condueix a la masia de Can Soler de Secabecs. Des d'aquí cal seguir el camí de Llambardes fins el coll de Cal General i seguir en direcció SE vorejant un camp de conreu i després cap al S fins arribar a la part superior del cingle que domina la vall del Foix, fins a trobar la foradada (Abric-túnel de Can Soler de Secabecs) que ens permet anar a l'altra banda del cingle. Abans d'entrar, cal seguir el cingle en direcció E i anar a trobar la vertical de la boca, preferentment guiats per una altra persona des de baix. Potser més fàcil és anar fins la Cova de la Pesseta i des d'aquí surt un petit corriol que ens situa sota la boca, a la qual s'haurà de pujar per la corda prèviament instal·lada.

Cavitat inèdita explorada per membres de l'Espeleodijous el dia 1-3-2020.

topo 0: Gatera Penjada de Secabecs

foto 0: Gatera Penjada de Secabecs
foto 1: Gatera Penjada de Secabecs
foto 2: Gatera Penjada de Secabecs
foto 3: Gatera Penjada de Secabecs
foto 4: Gatera Penjada de Secabecs

• Dades, topografia i fotografies extretes del web: espeleodijous.cat . Apunt del 1-3-2020. Dades: Pere Cantons, Josep Pastor i Jordi Perera.