Cova de la Pesseta

Petita cova d'interès arqueològic a Torrelles de Foix

A l'exterior, tot just davant la boca, hi ha una rasa de 5m de llarg x 1m d'ample x 0,5 de fons, de segur que l'han feta durant les intervencions arqueològiques.
La boca de la cova és arran de terra i amb forma rodona d'uns 40cm de diàmetre. És una gatera de 1,5m que, un cop superada, ens situa en una sala de 5x3m, de sostre baix on només ens podem posar dempeus just al centre. D'aquesta cambra surten dos conductes molt curts, a la dreta fa una curta xemeneia i a l'esquerra, per un pas molt estret i lleugerament ascendent s'arriba a una micro saleta enlairada.

• Municipi: Torrelles de Foix
  • Comarca: Alt Penedès
  • Unitat: Alt Penedès, l'
  • Última revisió: 2020-02-22 05:23:50

L'accés es fa des de la carretera BP-2121 (Vilafranca del Penedès-La Llacuna). En el km 20,370, al poc de passar les cases de les Llambardes, hi ha un trencall a l'esquerra que per una pista condueix a la masia de Can Soler de Secabecs. Des d'aquí cal seguir el camí de Llambardes fins el coll de Cal General i seguir en direcció SE vorejant un camp de conreu i després recte cap al SE fins arribar a la part superior del cingle que domina la vall del Foix. També es pot anar fins a trobar la foradada (Abric-Túnel de Secabecs) que ens permet anar a l'altra banda del cingle, on per un corriol que el voreja, passar per la Cova de Can Soler de Secabecs i seguir endavant un centenar de metres. De difícil localització per les minses dimensions de la boca.

Segons consta a la fitxa de Patrimoni Arqueològic (invarque.gencat), la cova va ser descoberta i explorada a finals dels anys 1970's per membres de l'Associació d'Estudis Científics i Culturals de Mediona. Els materials recollits de moment són en tot semblants i de la mateixa cronologia que els de la veïna Cova de Can Soler de Secabecs.

topo 0: Cova de la Pesseta

foto 0: Cova de la Pesseta
foto 1: Cova de la Pesseta
foto 2: Cova de la Pesseta
foto 3: Cova de la Pesseta
foto 4: Cova de la Pesseta

• Totes les dades, topografia i fotografies han estat extretes del web: espeleodijous.cat Apunt del 12-2-2020. Dades: Pere Cantons, Josep Pastor i Jordi Perera