Forat de la Pista de Cuberes

Avenc de 9 metres de fondària al municipi de Baix Pallars, (Boumort).

La boca presenta diverses obertures, la principal, de poc més de dos metres de llargada per menys d'un metre d'amplada i dividida per un bloc, ens aboca en un pou de poc més de 4 metres. La planta en pendent segueix una diàclasi de direcció E-O una vintena de metres fins a fer-se impenetrable.
  • Municipi: Baix Pallars
  • Comarca: Pallars Sobirà
  • Unitat: Boumort, el

A la carretera N-260 de Pobla de Segur a Sort, un cop passat el darrer túnel del congost de Collegats, trobarem als 2'5 quilòmetres el desviament cap a Baén, tot seguit un pont creua el riu Noguera Pallaresa i un cop passat s'ha de prendre una pista a la dreta que per un gual creua el riu Major i s'enfila cap el bosc de Pentina tot serpentejant la muntanya i ens dirigirem cap el refugi de Cuberes, la cavitat es troba a la dreta i a tocar de la pista, 270 metres abans d'arribar a la cruïlla que es troba a la Collada (la collada del Camp, segons l'ICC), per damunt del Clot de Cuberes on es troba el refugi de Cuberes (Casa Miró).

La primera referència d'exploració és de la SIE – CEA l'any 1976.