Espluga de Junyent

Balma de 20 metres de recorregut a Odèn.

La boca té una obertura d'uns 5 metres, i a l'interior enmig, hi ha una columna amb alguns petits gorgs. Entrant a l'esquerra hi ha una saleta de 2X1,50X2 metres, que serveix de guaita. També s'observen restes d'haver estat utilitzat per ramats de cabres i ovelles.
  • Municipi: Odèn
  • Última revisió: 2015-07-11 10:56:19

Partint de la carretera de coll de Jou a Cambrils, seguirem el camí forestal que baixa a Junyent, passant per cal Cavallera, indicador de Roc Falcó, explotació avícola de falcons. Passarem pel costat mateix de les grans gàbies de falcons, cal cavallera i seguirem baixant per la nova carretera, fins aproximadament uns 2 quilòmetres en una cruïlla de camins.
Continuarem per l'esquerra, per un camí abandonat que primer baixa i continua planejant, aquest era l'antic camí veïnal de Cavallera i Junyent abans del Roc Falcó.
Abans que comenci a pujar el camí, per la dreta, veurem un camí abandonat que baixarem fins al cingle mateix. La cova està situada a sota la paret del cingle, a uns 100 metres per sobre de la rasa de Junyent, a la vessant dreta. Del camí forestal a la cova hi ha aproximadament uns 15 minuts a peu.
Coordenades sense gaire precisió.

Coneguda des de temps immemorial.

topo 0: Espluga de Junyent

1. Codina, S.(1997).-”Cova Junyent o Furat Negre”. Corriol (105):6. CE Solsonès.
  2. Codina, S.(2008).-”Volta espeleològica per Junyent”. Corriol (151):10-11. CE Solsonès.
  3. Valles, Jordi de.(2009).-”Alt Urgell, Noguera, Pla d'Urgell, Segarra, Solsonès, Urgell”. Catàleg Espeleològic de Catalunya (vol.2):323-324. EC Gràcia/FCE.