Cova dels Gours de Queralbs

Petita cova de 27 metres de recorregut a Queralbs.

La boca de 16,60x5,40 metres dóna accés a una única sala de 27 metres de llarg, per 16 metres d'amplada. A la primera part de la cavitat trobem un caos de blocs enormes, mentre que al final una colada de microgours totalment descalcificada, tapona qualsevol possibilitat de continuació. A la base de la cova es troba algun contacte amb pissarres.
  • Municipi: Queralbs
  • Comarca: Ripollès
  • Unitat: Alt Freser
  • Granunitat: Pirineu Axial
  • Última revisió: 2012-11-17 12:42:57

Un cop passat Rialb en direcció a Queralbs, al voltant del quilòmetre 3 surt a l'esquerra la pista asfaltada que puja a Vilamanya, un cop es creua la via, en arribar a la primera corba a la dreta, cal abandonar la pista per la banda esquerra i seguir un sender tot recte sense desviar-se que ens portarà fins la cova de 16,60x 5,40 metres.

La primera referència sobre l'exploració d'aquesta cavitat data del 4 de juny de 1972 realitzada per membres de la SIE del CE Àliga.

topo 0: Cova dels Gours de Queralbs

foto 0: Cova dels Gours de Queralbs
foto 1: Cova dels Gours de Queralbs
foto 2: Cova dels Gours de Queralbs

1. Borràs, J.; Miñarro, JM.; Talavera, F.(1980).-”el Ripollès, la Garrotxa i l'Alt Empordà”. Catàleg Espeleològic de Catalunya. (vol. 4):1-296. Ed. Políglota. Barcelona.
  2. Sirera i Navia, Antoni; Tomás i Corretgé, Xavier.(1973).-”La cova de Rialb y cavidades cercanas en el valle del Freser”. Comunicacions III Simpòsium Espeleologia. pp.154-178. Agrupació Cientifico-Excursionista de Mataró.