Baumes del Jordi-ramon

Petites balmes a les roques de Medes (Odèn).

És tracta de dues balmes molt properes entre elles, ambdues tenen una gran entrada però són poc fondes, la primera que trobarem té poc més de 6 metres de fons i 5 m d'amplada amb una alçada a l'entrada de 2 metres. La segona té 5 m de fons i una alçada mitja de dos metres, però és una mica més ampla i alta a l'entrada que l'altra.
Coordenades aproximades sense massa precisió.
  • Municipi: Odèn
  • Última revisió: 2020-03-28 13:47:49

Des d'Oliana seguirem la carretera de la Valldan, quasi arribant-hi ens desviarem a la dreta fins la collada del Sàlzer, on ens desviarem per una pista a l'esquerra, passarem per el Sàlzer i quan arribem al riu de la Móra on hi ha una explotació agrària, deixarem el vehicle.
Començarem a caminar per un camí abandonat que puja pel costat mateix del torrent per la vessant dreta. Entrarem al bosc i poc a poc anirem pujant fins arribar al peu del cingle de la carena de les roques de Medes. Abans d'arribar al final el deixarem i seguirem pel pendent sense camí ni corriol, en direcció Nord, fins al peu de cingle aproximadament, i continuarem pel peu de cingle fins a trobar les dues balmes separades a poca distància però molt semblants. Són les balmes del Jordi Ramon.

Les úniques referències que tenim són de l'exploració realitzada per Salvador Codina el 12-08-1998.

topo 0: Baumes del Jordi-ramon

1. Codina, Salvador. (2016).-”Ruta espeleològica per les Roques de Medes”. Corriol (180):17. CE Solsonès.
  2. Valles, Jordi de (2008).-”Alt Urgell, Noguera, Pla d'Urgell, Segarra, Solsonès, Urgell”. Catàleg Espeleològic de Catalunya (vol.2):1-384. ECG/FCE.