Balmes de la Móra

Balmes vora la roca del Mirador (Odèn).

Es tracta de tres balmes, la balma nº1 de la Móra es tracta d'una petita balma sense cap mena d'interès.
La balma nº 2 de la Móra té una amplada de 5 metres per 7 metres de fons, i una alçada a l'entrada de 4 metres, que va disminuint a mida que avancem.
La balma nº 3 de la Móra té una boca de 4X2 metres i 5 metres de fons, amb dos ramals.
  • Municipi: Odèn
  • Última revisió: 2018-02-11 09:51:31

Partirem de Cambrils per la carretera que va a Alinyà; a la collada de Llinars girarem a l'esquerra pel camí forestal que puja al pla de les Guàrdies en direcció sud, i a la collada de les Guàrdies aparcarem el cotxe en el lloc més adient. A partir d'aquí seguirem a peu el camí forestal que puja en direcció nord-oest, deixant poc a poc la carena i baixant per un fort pendent que es transforma en una carena fins a la collada dels Obacs.
Aquí deixarem el camí que canvia radicalment de direcció i baixa cap a les Anoves. Nosaltres seguirem cap al sud per la carena fins la roca del Mirador, aquest és un petit tossal amb una gran visió sobre la vall de la Móra Comtal, anirem baixant per sota el Mirador on trobarem les coves de la Móra.

Coneguda d'antic a la zona.

topo 0: Balmes de la Móra

foto 0: Balmes de la Móra
foto 1: Balmes de la Móra
foto 2: Balmes de la Móra
foto 3: Balmes de la Móra

1. Codina, Salvador.(2001).-”Ruta espeleològica per la carena de la serra dels Obacs”. Corriol (122):10-11. Centre Excursionista del Solsonès.
  2. Valles, Jordi de. (2009).-”Alt Urgell, Noguera, Pla d'Urgell, Segarra, Solsonès, Urgell” Catàleg Espeleològic de Catalunya (2):333-334. EC Gràcia/FCE.
  • Actualització de la fitxa febrer de 2018. Coordenades i fotografies facilitades per Antonio Satorra (GELL).