Espluga de la Cabrota

Balma de 10 metres de fons a Odèn.

Al ser una cova molt poc visitada, per la seva situació i desconeixement de la mateixa, l'accés pot ser dificultós degut a la gran quantitat d'esbarzers i si és moll patina. Un cop dintre es divisa tota la vall. La cavitat ascendeix uns 8 metres en un recorregut de 10 metres, i al bell mig de l'entrada trobem una gran estalagmita d'uns 2 metres d'alçada.
  • Municipi: Odèn
  • Última revisió: 2014-04-29 07:40:53

Anant d'Oliana a la Seu d'Urgell per la C-14, tot just sortir del poble i un cop passat el quilòmetre 143, ens desviarem a la dreta en direcció a la Móra Comdal. Passarem per una collada de roca tallada anomenada Coll del Portell, la carretera baixa fins arribar a nivell de l'embassament d'Oliana i passat un pont on s'acaba l'asfalt seguirem a la dreta, la pista que segueix és apta per turismes, seguirem remuntant el curs del riu de la Móra, travessant el riu uns sis cops amb aigua si no és temps de secada, i més amunt trobarem la caseta del prat, convertida en explotació agropecuària.
Seguint la pista, aquesta ens portaria a la serra Seca, però en el següent revolt a la dreta després de la caseta, seguirem el camí de l'esquerra, més malmès que l'anterior, arribarem a un conreu després de travessar una petita rasa i una tanca per les vaques. Deixarem el vehicle al peu del camp, des d'on ja divisarem l'espluga a la paret. Travessarem tot el camp, entrarem en el bosc en direcció NO, i pujarem fins el peu del cingle, on amb una mica d'orientació i destresa acabarem trobant-la.
Coordenades aproximades sense gaire precisió.

Les úniques dades que coneixem de la cavitat, són les aportades per Salvador Codina que la va explorar en la darrera dècada del passat segle.

topo 0: Espluga de la Cabrota

1. Codina, S.(1998).-”Espluga de la Cabrota de la serra dels Obacs”. Corriol (110):10-11. CE Solsonès.
  2. Valles, Jordi de,(2009).-”Alt Urgell, Noguera, Pla d'Urgell, Segarra, Solsonès, Urgell”. Catàleg Espeleològic de Catalunya (2):275-276. ECG-FCE.
  • Arxiu Salvador Codina “Cova del Duc”. La Mora Comtal (El Solsonès).