Balma del Pedrós

Gran Balma a Castellterçol.

Es tracta d'una balma de més de 50 metres d'amplada i fins a 13 metres de fons. La visera de la balma s'aixeca fins als 6 metres d'alçada de mitjana, però als 5 metres baixa fortament fins a 1,40 metres d'alçada, a partir d'aquí el sostre va baixant suaument fins el final. A l'interior hi ha una font amb parets artificials de pedra, que ha estat recoberta pels travertins provinents dels degotalls, aquests travertins, també han format una paret que divideix la balma. La balma es troba al mig del torrent de la font del Pedrós, on en èpoques de pluja s'hi forma una cascada.
La balma està oberta en gresos, però la part superior de la visera està formada per conglomerats.
  • Municipi: Castellterçol
  • Comarca: Moianès
  • Unitat: Moianès, el
  • Granunitat: Depressió Central
  • Última revisió: 2017-03-23 04:17:36

Des de Castellterçol, seguirem la carretera C-59 en direcció a Moià, just passat el quilòmetre 35, ens desviarem a la dreta dirigint-nos a la Fàbrega, un cop passat per sota el pont de la C-59, girarem a la dreta seguint la pista que porta a la casa del Pedrós, just passar la casa i a l'alçada de la bassa d'aigua, seguirem la pista de l'esquerra, que en 1100 metres ens portarà fins una cruïlla on just a sota es troba la balma, cal seguir la pista de la dreta 175 metres, on per la banda esquerra hi trobem un tancat de filferro hi on trobarem una fita que ens indica el corriol a seguir fins la balma.

Sembla ser coneguda des de temps remots.

topo 0: Balma del Pedrós

foto 0: Balma del Pedrós
foto 1: Balma del Pedrós
foto 2: Balma del Pedrós
foto 3: Balma del Pedrós

• Totes les dades han estat aportades per l'equip d'espeleoíndex.