Balma de la Clusella

Allargada balma antigament habilitada (Castellcir, Moianès)

La balma, molt ombrívola, conserva les restes de murs de pedra seca, situats al llarg de l'amplada de la balma. Té vestigis d'habilitació per a la recollida d'aigües d'infiltració provinents del sostre. Presenta formacions calcàries localitzades, crostes i incipients estalactites. Les dimensions màximes són, 40 m d'amplada per 9 m de fons i 4 m d'alçada.
  • Municipi: Castellcir
  • Comarca: Moianès
  • Unitat: Moianès, el
  • Granunitat: Depressió Central
  • Última revisió: 2019-07-07 15:50:47

Prendrem la carretera C-59 que va de Castellterçol a Moià. en el km 34,800 continuarem per una desviació a la dreta que porta a la Fàbrega, seguirem per la pista de terra que passa per la masia del Gironès. Continuarem per un trencall a l'esquerra que ens portarà a la casa del Pedrós, seguirem fins la masia del Pujal, actualment enrunada, aquí agafarem la desviació de l'esquerra que va baixant fins que trobem la masia de la Clusella. La passarem de llarg seguint la pista descendent fins que arribem a una corba molt pronunciada, des d'aquí surt un corriol a l'esquerra que ens portarà a uns camps, per sota, a un nivell inferior, trobarem la balma de la Clusella en un entorn molt tancat per la vegetació.

Coneguda de temps immemorial

topo 0: Balma de la Clusella

foto 0: Balma de la Clusella
foto 1: Balma de la Clusella
foto 2: Balma de la Clusella
foto 3: Balma de la Clusella

• Totes les dades, topografia i fotografies han estat extretes del web: geb.cat (del Grup d'Espeleologia de Badalona). Apunt del 16-5-2019. Dades: Josep Cuenca i Xavier Samarra (GEB)