Bauma de la Font de la Blada

Coneguda balma en tosques a Castellterçol

La balma té unes dimensions màximes de 30m d'amplada per 4m de fons i una alçada de 5m. La font no té un lloc únic d'emissió, sinó que són diversos regalims que cauen des dalt la paret rocosa que amb els anys han anat formant la paret balmada de pedra tosca i una mena de piques arrodonides a la base que han estat habilitades pel dipòsit i conducció d'aigües.
  • Municipi: Castellterçol
  • Comarca: Moianès
  • Unitat: Moianès, el
  • Granunitat: Depressió Central
  • Litologia: Travertins
  • Última revisió: 2019-12-25 04:19:08

Sortirem de Castellterçol per la carretera BV-1245, passat el punt km 2 prendrem una desviació que passa per la masia del Pujolet i continua fins al coll i creu de sant Fruitós, aquí agafarem un camí a la dreta que condueix a la casa de la Ginebreta, continuarem per la pista fins un desviament a l'esquerra i a uns 200m deixarem el cotxe, per continuar per un corriol a l'esquerra, que ens conduirà al llit del torrent on trobarem la balma i la font de la Blada.

Coneguda des de temps remots.
A la Targeta Postal (Mumbrú, 1924) (veure a l'apartat de fotos), s'observen la taula i bancs de pedra i el conjunt de rajoles policromades de la verge de Montserrat.

topo 0: Bauma de la Font de la Blada

foto 0: Bauma de la Font de la Blada
foto 1: Bauma de la Font de la Blada
foto 2: Bauma de la Font de la Blada

• Totes les dades, topografia i fotografies han estat extretes del web: geb.cat (del Grup d'Espeleologia de Badalona). Apunt de l'1-10-2019. Dades: Josep Cuenca i F. Xavier Samarra (GEB)