Balma de les Fleus

Gran Bauma de 17 metres de fons a la serra de Milany.

Ens trobem davant una gran bauma d'uns 53 metres d'amplada visitables (a l'Est, un ressalt i l'espessa vegetació ens impedeix arribar al final).
Pràcticament la totalitat de la paret de la bauma està ocupada per construccions que serviren d'habitatge, és l'única de les balmes de la serra de Milany que tenia dos pisos construïts.
  • Municipi: Ripoll
  • Comarca: Ripollès
  • Unitat: Serra de Milany - Vidranès
  • Última revisió: 2015-07-31 12:59:04

Des de Santa Maria de Besora seguirem la pista que porta a Llaés, Des d'aquí seguirem fins la casa del Teixidor, agafant la pista que surt per la dreta i seguir-la uns 1950 metres fins arribar a la casa del Burbau (pràcticament desapareguda, no queda mes que l'era, una paret i un bungalow). D'aquí surt un camí ample a la nostra esquerra i pocs metres més endavant girarem a la dreta per un corriol que ens portarà directament a la bauma després de recórrer uns 500 metres.

Coneguda de temps immemorials, la referència més antiga conservada és de 1709.

topo 0: Balma de les Fleus

foto 0: Balma de les Fleus
foto 1: Balma de les Fleus
foto 2: Balma de les Fleus
foto 3: Balma de les Fleus

1. Borràs,J; Miñarro, J.M.; Talavera, F.(1980).-”el ripollès, la garrotxa i l'alt empordà”. Catàleg Espeleològic de Catalunya (vol.4):100. Ed. Políglota.
  2. Torras, C.A. (1921).-El Pirineu Català (Ripollès):1-246.
  • Totes les dades han estat extretes del blog: cavitatsdecatalunya.blogspot (de Jordi de Valles) (apunt del 28-01-2015). Fitxa original: Josep Cuenca, Francesc Xavier Samarra (GE Badalona), Ferran Cardona, Jordi de Valles (EC Gràcia), Carme Bañolas.