Bauma de la Fumada

Bauma que no arriba als 5 metres de fons a la serra de Milany

Bauma de 50 metres d'amplada, però de poca fondària (4,5 m) i alçada (entre 5 i 6 m). A la part dreta es deuria trobar la cuina, doncs és la més fumada i abaumada. Sembla que deuria ser un habitatge temporal.
  • Municipi: Ripoll
  • Comarca: Ripollès
  • Unitat: Serra de Milany - Vidranès
  • Última revisió: 2015-10-03 07:36:32

Des de Santa Maria de Besora seguirem la pista que porta a Llaés, Des d'aquí seguirem fins la casa del Teixidor, agafant la pista que surt per la dreta i seguir-la uns 1950 metres fins arribar a la casa del Burbau (pràcticament desapareguda, no queda mes que l'era, una paret i un bungalow). D'aquí surt un camí ample a la nostra esquerra i pocs metres més endavant girarem a la dreta per un corriol que ens portarà directament a la bauma de les Fleus després de recórrer uns 500 metres. Des de la bauma cal dirigir-se cap a l'Est fins a trobar la base del cingle. La bauma de la Fumada es troba a uns 300 m.

Coneguda de temps immemorials.

topo 0: Bauma de la Fumada

foto 0: Bauma de la Fumada
foto 1: Bauma de la Fumada

• Totes les dades han estat extretes del blog: cavitatsdecatalunya.blogspot (de Jordi de Valles) (apunt del 28-01-2015). Fitxa original: Josep Cuenca, Francesc Xavier Samarra (GE Badalona), Ferran Cardona, Jordi de Valles (EC Gràcia), Carme Bañolas.