Avenc Petit del Solei de la Pedrosa

Avenc de 6 metres de fondària a la cala Pedrosa, l'Estartit (Torroella de Montgrí).

Boca de 0,71X0,62 metres que dóna accés a un pou de 5,90 metres de fondària, la base del qual fa 1,75X1,39 metres.
  • Municipi: Torroella de Montgrí
  • Comarca: Baix Empordà
  • Unitat: Montgrí, el
  • Última revisió: 2016-05-22 14:58:01

Des de l'Estartit seguirem el camí de la Torre Ponça (aquest camí és tancat als vehicles durant l'estiu), abans d'arribar a la Torre Ponça ens desviarem a la dreta per una carretera asfaltada fins arribar a una cruïlla situada ja en el pla, seguirem la carretera per l'esquerra, fins arribar a la tercera desviació a la dreta, aquest camí porta a la cala Pedrosa i a la Cala Ferriol, però si es va en vehicle, és millor obvià aquest camí i seguir la carretera 75 metres més endavant on seguirem la pista de la dreta que es dirigeix a l'Escala, després de recórrer 1,300 metres, en aquest punt ens desviarem a la dreta durant 50 metres on enllaçarem amb una pista que seguirem per la dreta, després de 400 metres arribarem a una cruïlla, on també va a fer cap el camí abans indicat però no recomanat per vehicles. Seguirem per l'esquerra fins una cruïlla on hi ha una mica d'espai per deixar el vehicle. Seguirem per la dreta el camí que baixa en direcció a la Cala Pedrosa, després de recórrer 240 metres, ens desviarem 10 metres a l'esquerra on trobarem la cavitat.

Coneguda d'antic per la gent de la zona, moltes d'aquestes cavitats havien estat utilitzades antigament per amagar-hi el contraban.

topo 0: Avenc Petit del Solei de la Pedrosa

foto 0: Avenc Petit del Solei de la Pedrosa
foto 1: Avenc Petit del Solei de la Pedrosa
foto 2: Avenc Petit del Solei de la Pedrosa
foto 3: Avenc Petit del Solei de la Pedrosa
foto 4: Avenc Petit del Solei de la Pedrosa

1. Valles, Jordi de.(2010).-”Alt Empordà, Baix Empordà, Gironès, Osona, Pla de l'Estany, Selva”. Catàleg Espeleològic de Catalunya (vol.4):189. ECG/FCE.
  • Dades actualitzades per l'equip d'Espeleo Índex.