Pou dels Horts de la Pedrosa

Petit avenc de 8 m. de fondària al N del còrrec de la Pedrosa (el Montgrí)

Una boca de 0,6 x 0,90 metres obre pas a un únic pou de 7 metres de profunditat que en el seu primer tram és un estret conducte per engrandir-se al contactar amb una cambra ovalada de 10 per 6 metres amb una volta d'uns 3 metres d'alt.
  • Municipi: Torroella de Montgrí
  • Comarca: Baix Empordà
  • Unitat: Montgrí, el
  • Última revisió: 2019-06-07 11:08:51

Des de l'Estartit ens dirigirem fins a la cruïlla del carrer de la Pujada de la Primavera amb el carrer Cantabria, a partir d'aquest punt durant els mesos d'estiu està prohibit el pas als vehicles.
A partir d'aquí cal seguir la carretera de l'Estartit a l'Escala, aquest tram és asfaltat, en arribar al final de la pujada hi ha una cruïlla, creuem la carretera i trobem un pla on s'aparca, d'aquí surt el camí cap a la Cala Pedrosa, al cap de 700 metres trobarem una cruïlla, cal seguir el camí de l'esquerra que ens durà fins la cala, des d'aquesta seguirem el camí cap a la cala Ferriol, després de recórrer uns 200 metres de pujada, arribem a un petit pla on el camí gira cap a l'Oest i tenim a la vista la Foradada del golf de la Morisca, cal seguir el camí 85 metres, on per la dreta surt un corriol quasi paral·lel al camí principal, el seguirem durant 75 metres en que trobarem la boca de la cavitat a l'esquerra i uns dos metres per sobre del corriol.

La primera notícia que tenim d'aquest petit avenc és la proporcionada per J. Pallarès que la va visitar cap el 1979 i la publicà el 1981.
N. Arbusé (2005) l'esmenta com a Pou de la Pedrosa. No confondre amb el Cau dels Horts de la Pedrosa.
La SIE – CEA durant la seves campanyes al Montgrí (2007-2009) el retroba i el citen com Avenc gran del Solei de la Pedrosa, tot i que la cavitat és troba a l'obaga del còrrec que baixa entre els Estufadors i la cova de l'Aigua i no pas al solei.

topo 0: Pou dels Horts de la Pedrosa

foto 0: Pou dels Horts de la Pedrosa
foto 1: Pou dels Horts de la Pedrosa

1. Arbusé Bellapart, Narcís (2005).-El Montgrí pas a pas. 174 pp. Cossetània Edicions. Valls
  2. Pallarès-Personat, J. (1981).- “Recull espeleològic i visió topoclimàtica del massís del Montgrí”. Gours (8): 7-14. GEFOMA. Barcelona.
  3. Valles, Jordi de (2010).-Catàleg Espeleològic de Catalunya. Volum 4. 397 pp. Espeleo Club de Gràcia / Federació Catalana d'Espeleologia. Barcelona.
  • Fitxa actualitzada l'abril de 2019. Coordenades, situació i fotos aportades per col·laboradors d'espeleoindex.