Avenc Petit de Cabrera

Petit avenc a la Costa de Cabrera (Mont-ral).

Un pou de menys de dos metres dóna accés a una galeria en baixada, al final de la qual una curta galeria fineix als pocs metres, en direcció contraria, al final de la galeria i per un pas estret remuntant, s'accedeix a la base del pou d'entrada.
  • Municipi: Mont-ral
  • Comarca: Alt Camp
  • Última revisió: 2018-11-18 09:19:34

Anant per la carretera d'Alcover a Capafonts (TV 7041), abans d'arribar a Mont-ral i pocs metres abans d'arribar al Km. 10, surt una pista asfaltada al principi, que travessa el Pla de les Perdius. Arribarem a una cruïlla on girarem a la dreta en direcció a la pedrera de Pejan (actualment abandonada) i al refugi de la Cabrera. En arribar a l'alçada de la pedrera la pista fa un marcat gir a la dreta seguit d'un altre a l'esquerra, seguirem endavant fins arribar al següent gir a la dreta, en aquest punt deixarem el vehicle i tornarem uns metres enrere per poder baixar fins un camí que passa entre la pista i el con residual de la pedrera, seguirem el camí en direcció N, fins trobar un corriol a la dreta que en pocs metres entre mig del bosc ens portarà fins la boca de l'avenc.

Localitzat per Juli Serrano (SIE-CEA) el Setembre de 2018, és torna el 12 de novembre del mateix any en que s'explora i topografia.

topo 0: Avenc Petit de Cabrera

foto 0: Avenc Petit de Cabrera
foto 1: Avenc Petit de Cabrera
foto 2: Avenc Petit de Cabrera
foto 3: Avenc Petit de Cabrera
foto 4: Avenc Petit de Cabrera

• Dades inèdites, topografia, coordenades, situació i fotografies, facilitades per Juli Serrano (SIE-CEA) i Francesc Rubinat (ERE-CEC).