Avencs Nr-10-11

Petit avenc a la serra d'en Clarà, Mont-ral.

Accedint pel NR-11, una boca de 2,36X1,80 metres ens introdueix en una rampa que ens duu fins el fons accessible, aquí trobem un pas estret entre blocs per on hi ha una forta corrent d'aire provinent del NR-10, però que no permet el pas físic, ja que moure els blocs podria generar un ensorrament per la inestabilitat d'aquests. En direcció contraria, trobem un pas estret que dóna accés a una saleta on no hi ha continuació.
Accedint pel NR-10, trobem un ressalt d'uns tres metres en que és necessari l'ajut d'una corda, a la base trobem una galeria que cap a l'O queda tancada, però en la part més alta trobem el petit pas que comunica amb el NR-11 i que provoca el corrent d'aire. En direcció E, la galeria passa per sota de la boca d'accés quedant bloquejada per una munió de blocs per on entra la llum exterior.
  • Municipi: Mont-ral
  • Comarca: Alt Camp
  • Última revisió: 2018-05-18 14:12:16

Anant per la carretera d'Alcover a Capafonts (TV 7041), abans d'arribar a Mont-ral i pocs metres abans d'arribar al Km. 10, surt una pista asfaltada al principi, que travessa el Pla de les Perdius. Seguirem sempre recte obviant les bifurcacions, fins que la pista s'acaba en un eixamplament d'aquesta en mig del bosc, a la carena de la serra d'en Clarà. Des d'aquest punt i en direcció N surt un corriol que ens porta fins l'avenc del Cabirol, després de baixar un curt però fort pendent, quasi arribant a l'avenc del Cabirol que ens queda a tocar a l'esquerra, trobem a la dreta una fita que indica l'inici d'un corriol mig perdut que circula per l'interior d'una mena d'àmpla trinxera natural, al cap d'uns 90 metres veurem a la dreta en una paret rocosa, l'entrada en forma de cova de l'avenc de la Carbonera, seguirem el corriol deixant a la dreta aquest rocam fins arribar a la part superior. En aquest punt i abans de començar a baixar ens dirigirem a l'esquerra en direcció NE, on de seguida trobarem les dues boques de l'avenc de l'Arbre, seguirem una mica més endavant iniciant el descens del vessant on trobarem la boca del NR-11, el NR-10 es troba just a sota baixant un petit ressalt, enmig d'uns grans blocs.

Per les poques dades disponibles, sembla ser que van estar localitzat i explorat per l'AAEET de Valls l'any 1998, durant les prospeccions portades a terme en aquesta zona. Desconeixem el significat de les sigles NR amb que van denominar algunes de les cavitats d'aquest sector.

topo 0: Avencs Nr-10-11

foto 0: Avencs Nr-10-11
foto 1: Avencs Nr-10-11
foto 2: Avencs Nr-10-11
foto 3: Avencs Nr-10-11
foto 4: Avencs Nr-10-11
foto 5: Avencs Nr-10-11
foto 6: Avencs Nr-10-11

• Dades inèdites, topografia, coordenades, situació i fotografies, facilitades per Juli Serrano, Montse Roca (SIE-CEA) i Francesc Rubinat (ERE-CEC).