Cova Nr-9

Petita cova de 15 metres de recorregut a la serra d'en Clarà, Mont-ral.

Un conducte pla ens porta a un punt molt estret, un cop superat aquest, el conducte ascendeix i es torna pla, a la vegada que és fa més ampla. Uns metres més endavant hi ha una intersecció de diàclasis, originant dues galeries que acaben als pocs metres, també hi trobem un tercer conducte a un nivell una mica més alt que els anteriors que també acaba als pocs metres.
  • Municipi: Mont-ral
  • Comarca: Alt Camp
  • Última revisió: 2018-02-10 07:16:56

Anant per la carretera d'Alcover a Capafonts (TV 7041), abans d'arribar a Mont-ral i pocs metres abans d'arribar al Km. 10, surt una pista asfaltada al principi, que travessa el Pla de les Perdius. Seguirem sempre recte obviant les bifurcacions, fins que la pista s'acaba en un eixamplament d'aquesta en mig del bosc, a la carena de la serra d'en Clarà. Des d'aquest punt i en direcció N surt un corriol que ens porta fins l'avenc del Cabirol, després de baixar un curt però fort pendent, quasi arribant a l'avenc del Cabirol que ens queda a tocar a l'esquerra, trobem a la dreta una fita que indica l'inici d'un corriol mig perdut que circula per l'interior d'una mena d'àmplia trinxera natural, al cap d'uns 90 metres veurem a la dreta en una paret rocosa, l'entrada en forma de cova de l'avenc de la Carbonera, seguirem el corriol deixant a la dreta aquest rocam fins arribar a la part superior. En aquest punt i abans de començar a baixar ens dirigirem a l'esquerra pel mig del bosc, en direcció NE on de seguida (25 metres) trobarem les dues boques de l'avenc de l'Arbre (M-4/M-5), seguirem en direcció NE ja en baixada trobant de seguida (25 metres) la boca d'un avenc marcat com NR, sota mateix d'aquest trobem un altre avenc que comunica amb l'anterior, seguirem baixant però ara en direcció SE, i al 24 metres trobarem la boca de la cova NR-9.

Per les poques dades disponibles, sembla ser que va estar localitzada i explorada per l'AAEET de Valls l'any 1998, durant les prospeccions portades a terme en aquesta zona. Desconeixem el significat de les sigles NR amb que van denominar algunes de les cavitats d'aquest sector

topo 0: Cova Nr-9

foto 0: Cova Nr-9
foto 1: Cova Nr-9
foto 2: Cova Nr-9
foto 3: Cova Nr-9
foto 4: Cova Nr-9

• Dades inèdites, topografia, coordenades, situació i fotografies, facilitades per Juli Serrano, Montse Roca (SIE-CEA) i Francesc Rubinat (ERE-CEC).