Avenc de l'Arbre

Dues esquerdes intercomunicades que arriben a 33 m. de fondària a Mont-ral

Es tracta d'una cavitat constituïda per una esquerda amb dues boques d'accés. Per la M-4 (Avenc de l'Arbre) l'accés és molt estret i amb molts blocs inestables, però per la boca del M-5 la progressió és mínima-ment ampla i la diàclasi arriba al punt de màxima fondària. A uns 12 metres de fondària existeix un curt passadís que serveix d'unió de les dues parts de l'esquerda.
  • Municipi: Mont-ral
  • Comarca: Alt Camp
  • Última revisió: 2018-02-10 05:46:56

Anant per la carretera d'Alcover a Capafonts (TV 7041), abans d'arribar a Mont-ral i pocs metres abans d'arribar al Km. 10, surt una pista asfaltada al principi, que travessa el Pla de les Perdius. Seguirem sempre recte obviant les bifurcacions, fins que la pista s'acaba en un eixamplament d'aquesta en mig del bosc, a la carena de la serra d'en Clarà. Des d'aquest punt i en direcció N surt un corriol que ens porta fins l'avenc del Cabirol, després de baixar un curt però fort pendent, quasi arribant a l'avenc del Cabirol que ens queda a tocar a l'esquerra, trobem a la dreta una fita que indica l'inici d'un corriol mig perdut que circula per l'interior d'una mena d'àmplia trinxera natural, al cap d'uns 90 metres veurem a la dreta en una paret rocosa, l'entrada en forma de cova de l'avenc de la Carbonera, seguirem el corriol deixant a la dreta aquest rocam fins arribar a la part superior. En aquest punt i abans de començar a baixar ens dirigirem a l'esquerra en direcció NE, on de seguida trobarem les dues boques de l'avenc de l'Arbre, la M-5 que és més gran i una mica per sota d'aquesta la M-4, més estreta i amb l'arbre a la boca.

Localitzada i explorada per l'AAEET de Valls l'any 1994, durant les prospeccions portades a terme en aquesta zona.

topo 0: Avenc de l'Arbre

foto 0: Avenc de l'Arbre
foto 1: Avenc de l'Arbre
foto 2: Avenc de l'Arbre
foto 3: Avenc de l'Arbre
foto 4: Avenc de l'Arbre
foto 5: Avenc de l'Arbre
foto 6: Avenc de l'Arbre

• Dades inèdites facilitades per Ramon Sendra.
  • Coordenades, situació i fotografies, facilitades per Juli Serrano i Montse Roca (SIE-CEA).