Cova del Bac del Tallar

Petita cova a la Costa de Cabrera (Mont-ral).

La boca d'1X0,60 metres, dóna accés a una galeria baixa en suau pendent plena de fulles procedents de l'exterior, al sostre hi han algunes mostres incipients d'estalactites, així com una colada a la paret S, al final del conducte hi ha un petit desnivell lateral on la cova arriba a -1,70 metres de desnivell.
  • Municipi: Mont-ral
  • Comarca: Alt Camp
  • Última revisió: 2018-11-18 08:40:40

Anant per la carretera d'Alcover a Capafonts (TV 7041), abans d'arribar a Mont-ral i pocs metres abans d'arribar al Km. 10, surt una pista asfaltada al principi, que travessa el Pla de les Perdius. Arribarem a una cruïlla on girarem a la dreta en direcció a la pedrera de Pejan (actualment abandonada) i al refugi de la Cabrera. En arribar a l'alçada de la pedrera la pista fa un marcat gir a la dreta seguit d'un altre a l'esquerra, seguirem endavant fins arribar al següent gir a la dreta, en aquest punt deixarem el vehicle. Seguirem la pista asfaltada endavant fins arribar al punt que aquesta es creua amb el GR-7. Del costat esquerra de la pista surt un corriol en fort pendent que ens situa a la base del cingle, seguirem uns metres la base d'aquest cingle en direcció O, on trobarem la cova a la base del cingle.

Localitzat per Juli Serrano (SIE-CEA) l'octubre de 2018, és torna el 12 de novembre del mateix any en que s'explora i topografia.
El nom utilitzat per denominar la cavitat, s'ha adoptat a partir de la toponímia de la zona.

topo 0: Cova del Bac del Tallar

foto 0: Cova del Bac del Tallar
foto 1: Cova del Bac del Tallar
foto 2: Cova del Bac del Tallar
foto 3: Cova del Bac del Tallar

• Dades inèdites, topografia, coordenades, situació i fotografies, facilitades per Juli Serrano (SIE-CEA) i Francesc Rubinat (ERE-CEC).