Avenc de les Roquisses

Petit avenc de 7 m. de fondària a la Serra de l'Obac

La boca és allargassada i amida 1 per 0,5 metres. Trobem primerament un petit ressalt de 1,5 metres precedit per una pronunciada rampa que ens condueix a una plataforma d'on podem prendre dues direccions. Al N segueix una galeria molt estreta que, després d'un petit ressalt, dóna a un pou molt estret fins ara impracticable; la galeria segueix uns metres més, però molt estreta. Des de la base de l'entrada i en direcció S es pot seguir una galeria descendent estreta però no tant com l'anterior; al seu fons (cota – 7) torna a remuntar uns quants metres fins a acabar sobtadament.
  • Municipi: Rellinars
  • Comarca: Vallès Occidental
  • Unitat: Obac, Serra de l'
  • Última revisió: 2014-02-13 04:32:57

Abans d'entrar a Rellinars s'ha de prendre la pista que va cap a la font de Carlets i seguir-la fins arribar al torrent de la Saiola, deixant a l'esquerra la bifurcació cap a la casa de la Boada. Continuem pel torrent en direcció a la Calsina, quan la pista fa un revolt a la dreta, la deixem i creuem el torrent de la Saiola i, cap al N, entrem en el torrent de les Roquisses. El remuntem (força embardissat) fins a trobar ben aviat, a l'esquerra (vessant dret), unes sepultures de lloses. Pocs metres abans caldrà remuntar aquest mateix vessant uns 25 metres i trobar la boca de l'avenc.

Descobert i explorat el gener del 1965 per membres del GES – CMB. Reconegut per les seves estretors no és gaire visitat. El 28 de maig del 1982, membres de la SIS – CET regiren un pas estret vist anteriorment i després de treure una gran pedra i un tronc, van poder accedir a la galeria S i al punt de màxima fondària de la cavitat.

topo 0: Avenc de les Roquisses

foto 0: Avenc de les Roquisses

1. Badiella, Xavier (1987).- “Els petits avencs de la nostra muntanya (XVIII)”. Arxiu del Centre Excursionista de Terrassa (49-50): 18-22. Centre Excursionista de Terrassa.
  • Fotografia extreta del blog: trailsantllorenc (de Lluís R. Hernàndez, Matadepera)