la Barbotera

Font intermitent de 6 m. penetrables a Rellinars (Serra de l'Obac)

Es penetra per una diàclasi de menys d'un metre d'ample on l'alçada va disminuint, essent al principi d'uns 2 metres. Als 3 metres, la petita galeria gira cap a l'esquerra; aquí es fa més ampla però de sostre molt baix i és impossible la seva penetració al cap d'uns 3 metres més.

• Municipi: Rellinars
  • Comarca: Vallès Occidental
  • Unitat: Obac, Serra de l'
  • Última revisió: 2015-04-10 16:13:29

Des del quilòmetre 13,750 de la carretera B-122 de Terrassa a Rellinars, surt a la dreta un ample camí que va cap a la casa de la Boada. Un cop travessada per primer cop la riera de Rellinars, punt on a l'esquerra es troba la font de Carlets, s'arriba a un replà a la dreta del camí (la Feixa del Gram). Deixarem a la dreta el camí que va a la Saiola i a la Calsina i uns 300 metres més endavant hi ha un altre trencall a la dreta que porta a la llera del torrent de la Barbotera, des d'aquest punt, uns 10 metres a la dreta es troba la font.

Font coneguda des de temps immemorials. Molt possiblement seria visitada l'octubre del 1919 quan membres del Centre Excursionista de Terrassa van fer la primera exploració de l'Avenc de la Barbotera.

topo 0: la Barbotera

foto 0: la Barbotera
foto 1: la Barbotera
foto 2: la Barbotera

1. Anglès, Marc; Monterde, Eva (2004).- “Dinàmica càrstica a la vessant sud-oest del massís de Sant Llorenç del Munt i serra de l'Obac”. Actes del 1er. Congrés Català d'Espeleologia: 135-144. Federació Catalana d'Espeleologia. Barcelona.
  1. Anglès, Marc; Monterde, Eva (2007).- “Les surgències del vessant sud-oest del massís de Sant Llorenç del Munt i serra de l'Obac”. Arxiu del Centre Excursionista de Terrassa (113): 199-212. Terrassa.
  1. Cardona, F.; Miret, F.; Salvador, F. (1979).- “Las surgencias del 'Torrent de la Saiola' (Serra de l'Obac)”. Cavernas (21): 3-43. Grup d'Espeleologia de Badalona.
  1. Freixes, A.; Monterde, M.; Cervelló, J Mª (1983).- “El paleocarst i el carst actual de les serres de Sant Llorenç del Munt de l'Obac. El carst experimental de Rellinars”. 57 pp. Espeleo Club de la Unió Excursionista de Sabadell.
  1. Vives, Salvador (1978).- “Les fonts intermitents de la Serra de l'Obac”. SIS (6): 12-26/Arxiu del Centre Excursionista de Terrassa (16): 580-594. Terrassa