Espeleo World

Avenc de la Junça

Conjunt d'esquerdes de 270 metres de recorregut al Montsant

Conjunt bastant espectaculars d'esquerdes, format per cinc fractures paral·leles de direcció S – N i amb sengles boques a l'exterior, que han estat creuades i unides en els seus extrems per una altra d'ortogonal i de major desenvolupament vertical que a la seva part superior surt a l'exterior en forma de pou.

• Municipi: Morera de Montsant, La
  • Comarca: Priorat
  • Unitat: Montsant, el
  • Última revisió: 2012-11-17 12:42:57

Al vessant occidental de la Punta de la Junça. El llarg itinerari per localitzar-lo parteix des de la Morera de Montsant, tot prenent el sender de gran recorregut (GR-171) que passa pel Grau de l'Agnet, Roca Falconera, s'enfila a la Serra Major i segueix cap a la Mola. Bastant abans d'arribar en aquest últim relleu, surt a l'esquerra un sender de curt recorregut (PR C-14) que recula per anar a buscar el Comellar de la Cova de l'Os i seguir per l'esquerra del cingle de la Punta de la Junça. Quan se surt de la zona més feréstega del barranc, el camí fa una forta baixada a la que segueix una petita plana també en pendent. En aquest punt, a la dreta i no gaire lluny del camí, es troben aquest conjunt d'esquerdes, que malgrat tot són difícils de veure.
L'itinerari d'aproximació també es pot fer des d'Ulldemolins. Cal anar a l'ermita de Santa Magdalena, pujar al Pi de la Carabasseta i aquí seguir pel GR-171 en sentit invers de l'itinerari anterior.

Cavitat que havia restat inèdita en els catàlegs espeleològics fins que va ser descoberta a primers del 1997 per membres de l'AAEET de Valls durant la recerca d'una altra cavitat veïna.

Topos

topo Avenc de la Junça

Media

Biblio

1. AA (1997).- “Últimas exploraciones”. Subterránea (7): 4-11. Federación Española de Espeleología. Barcelona.
  • Dades i topografia facilitades l'any 1997 per Ramon Sendra (Montblanc)