Avenc de l'Entremig

Avenc de 14 metres de fondària a la Morera de Montsant.

El petit pas d'entrada dóna accés a una sala que per un costat acaba ràpidament, però amb petites continuacions. Al costat contrari, després de superar un pas estret per una rampa descendent, queda tallada per una esquerda quasi perpendicular. A l'esquerra en el sentit d'entrada finalitza plena de blocs. A la dreta presenta un ressalt amb un pas impenetrable.
  • Municipi: Morera de Montsant, La
  • Comarca: Priorat
  • Unitat: Montsant, el
  • Última revisió: 2012-11-17 12:42:01

L'aproximació més indicada és a partir de la Morera de Montsant, pujar pel grau de la Grallera fins arribar a la Serra Major; des d'aquesta anirem a cercar el camí que porta al Comellar de l'Os, seguirem per la carena deixant a la dreta el camí que baixa al Comellar, seguint fins arribar a les canals on trobarem algunes cavitats, seguint un sender molt perdut arribarem a un pla que és ple de dolines i cingles solcats, damunt mateix de la Bitlla. Aquesta cavitat s'obre ben a prop de la boca superior de l'avenc de l'Aisling, en direcció a la Bitlla, per sobre d'una depressió allargassada.
Coordenades aproximades sense massa fiabilitat.

Explorat pel GELL el 1997.

topo 0: Avenc de l'Entremig

1. Farrús,M.;Satorra,A.;Pérez,Ll.(1999).-Resultats de les campanyes del grup espeleològic lleidatà a la serra del Montsant. Anys 1995-1997. El Montsant” Grallera (5):5-44. GELL-CE Lleida.