Cova Sota la Bitlla

Cova de 123 metres de recorregut a la Morera de Montsant.

La boca s'obre sota la paret de la Bitlla, es nota un corrent d'aire fred que surt de l'esquerda alta i estreta per ,on descendim en oposició. Ja en la seva base trobem una acumulació de blocs que cal remuntar fins una saleta. Al racó dret superior, per un pas desobstruït continua fins un ressalt de -6 metres, on canvia bruscament la direcció. A partir d'aquí i per diferents esquerdes quasi perpendiculars es pot progressar fins als límits del cos humà.
  • Municipi: Morera de Montsant, La
  • Comarca: Priorat
  • Unitat: Montsant, el
  • Última revisió: 2012-11-17 12:42:01

L'aproximació més indicada és a partir de la Morera de Montsant, pujar pel grau de la Grallera fins arribar a la Serra Major; des d'aquesta anirem a cercar el camí que porta al Comellar de l'Os, seguirem per la carena deixant a la dreta el camí que baixa al Comellar, seguint fins arribar a les canals on trobarem algunes cavitats, seguint un sender molt perdut arribarem a un pla que és ple de dolines i cingles solcats, damunt mateix de la Bitlla. Circumval·lant la Bitlla, es fan paleses les esquerdes que la solquen en la seva base. Aquesta és la més important de totes, situada frontal-ment al barranc del Vidobar.
Coordenades aproximades sense massa fiabilitat.

Explorat pel GELL el 1997.

topo 0: Cova Sota la Bitlla

1. Farrús,M.;Satorra,A.;Pérez,Ll.(1999).-Resultats de les campanyes del grup espeleològic lleidatà a la serra del Montsant. Anys 1995-1997. El Montsant” Grallera (5):5-44. GELL-CE Lleida.