Tuta del Formatge

Cova de 38 metres de recorregut a Sant Joan de les Abadesses.

Una boca d'enfonsament de 0,85X0,35 metres en forma de pou, dóna accés a una diàclasi principal de direcció SE-NO, a la qual accedim per una rampa que finalitza en un petit ressalt, el qual connecta amb una galeria oberta en un pla d'estratificació. La diàclasi principal continua, trobant a l'esquerra una altra diàclasi que al cap de poc queda tancada, fins que la seva progressiva estretor impedeix l'exploració.
  • Municipi: Sant Joan de les Abadesses
  • Comarca: Ripollès
  • Unitat: Alt Ter
  • Granunitat: Pirineu Axial
  • Última revisió: 2015-09-14 13:29:22

Per la carretera N-260 de Ripoll a Sant Joan de les Abadesses, a l'alçada del quilòmetre 197,360 just abans de creuar el torrent de Ribamala , del costat esquerre surt una pista que es dirigeix a Coll de Jou. Després de recórrer aproximadament 1,5 quilòmetres, ens desviarem per una pista a la dreta que creua el torrent de Ribamala i es dirigeix a Can Dosdies i Can Barraca, des d'aquesta darrera casa, sense perdre ni guanyar alçada, cal seguir en direcció SE fins al torrent proper, que baixa de la collada del Can Boixerol. Un corriol porta fins a un petit bosc on es troba la Tuta del Formatge i la Tuta de Can Barraca, molt properes l'una de l'altra. Actualment la boca està tapada amb una llosa de Gres.

A partir de la informació rebuda d'un conegut del GE Badalona, aquests es posen en contacte amb els habitants de Can Barraca, els quals els acompanyen fins la cavitat, realitzant l'exploració el 16 de març de 1996.

topo 0: Tuta del Formatge

foto 0: Tuta del Formatge

1. Miret i Pérez, Francesc; Mas i Moiset, Jaume.(2005).-”Les tutes de Can Barraca (Sant Joan de les Abadesses, Ripollès)” Cavernes (25):27-29. GE Badalona.
    • Coordenades, situació i fotografia, facilitades per Alfred Montserrat (ERE-CEC).
  • Copyright © Espeleoworld 2023.