la Catedral

Gran balma de 25 m. de fons a Peramola (Alt Urgell)

Àmplia balma d'uns 25 metres de fondària per 22 d'amplada que ha aprofitat un estrat més tou per al seu desenvolupament. El terra presenta una suau rampa que s'aguditza en el seu tram final. Al fons de la balma s'observa una petita colada. En certs indrets de la cova es pot veure un recobriment pavimentari, sobreposat al terra argilós, fruit d'una certa reactivació hídrica en forma de degoteig. La vegetació ocupa àmplies parts de la cavitat.
  • Municipi: Peramola
  • Comarca: Alt Urgell
  • Unitat: Baronia de Rialb, la
  • Última revisió: 2012-11-17 12:42:01

Des de Peramola cal agafar el camí a Cortiuda. Quan s'acaba l'asfalt, per la dreta es segueix la pista que puja cap a la Roca del Corb. En arribar a Coll de Mu, divisori entre els conglomerats de la Roca del Corb i els de Sant Honorat, cal buscar, en el seu punt més baix, una torrentera que baixa en direcció SE. Buscant el lloc més idoni per passar, s'arriba al peu del rocam que cal seguir cap a l'E. No es triga en arribar a La Catedral. Al mapa de l'ICC es troba situada molt més cap a ponent.

Coneguda des de temps immemorials, ha estat citada en nombrosos itineraris excursionistes.

topo 0: la Catedral

foto 0: la Catedral
foto 1: la Catedral
foto 2: la Catedral

• Dades, topografia i fotografies facilitades per Alfred Montserrat (ERE - CEC)