Espeleo World

Espluga de la Masia del Cerveró

Gran balma murada que penetra uns 22 m., sota la Roca del Corb (Peramola)

Balma d'uns 10 metres d'ample per 4 metres d'altura, totalment tancada per un mur de pedra amb una obertura de porta. El vestíbul d'entrada és la zona més àmplia i la cavitat segueix, després d'un petit graó, per una folgada galeria plana i que poc a poc va perdent altura.

• Municipi: Peramola
  • Comarca: Alt Urgell
  • Unitat: Baronia de Rialb, la
  • Última revisió: 2012-11-17 12:40:05

Cal pujar pel camí que porta a la Roca del Corb. Poc abans d'arribar al desviament per anar a la Casa del Corb, per la dreta es poden veure unes fites. Un mig esborrat corriol baixa amb força per després girar a l'esquerra i dirigir-se cap al peu del cingle. Es creua un petit torrent, i seguint unes fites s'arriba, primer a l'espluga de la masia del Cerveró, i una mica més enllà, a la font del Cerveró, també situada dins d'una balma.
En els mapes de l'ICC, en el punt on es localitza aquesta cavitat, situen erròniament l'Espluga del Boix, que realment es troba a Sant Honorat.

Coneguda des de temps immemorials,va estar habitada fins els anys 20 del segle passat i era coneguda com la masia del Cerveró.

Topos

topo Espluga de la Masia del Cerveró

Media

foto Espluga de la Masia del Cerverófoto Espluga de la Masia del Cerverófoto Espluga de la Masia del Cerverófoto Espluga de la Masia del Cerverófoto Espluga de la Masia del Cerveró

Biblio

· Dades inèdites, topografia i fotografies facilitades per Alfred Montserrat (ERE – CEC)