Forat de la Cabeçola

Avenc de 24 metres de fondària a Camarasa.

Es tracta d'una esquerda tectònica amb algun eixamplament a la part inicial de la cavitat, al final de la diàclasi i després d'una gatera força estreta s'arriba a una vertical d'11 metres, superable en oposició i que ens situa a la part més fonda de la cavitat – 24 metres. 8 metres abans de la gatera, un estret pas vertical dóna accés a un eixamplament de la diàclasi que permet baixar 8 metres respecte a la galeria principal.
  • Municipi: Camarasa
  • Comarca: Noguera
  • Unitat: Serres marginals - Est
  • Última revisió: 2012-11-17 12:40:05

Per la pista que des de Fontllonga es dirigeix a Figuerola de Meià, un cop recorreguts 850 metres agafarem una pista a l'esquerra que puja fins uns camp de conreu al peu del vèrtex de la Cabeçola, al final de la pista creuar en direcció NO, tres marges i arribar a l'extrem de l'antic conreu, des d'ací un sender en direcció N, ens mena a l'entrada de la cavitat, situada en el vessant NO del caient.
Coordenades aproximades sense massa fiabilitat.

Explorat per primera vegada pel GELL el setembre de 1969.

topo 0: Forat de la Cabeçola

1. Gàzquez i Pons, Josep Lluis(1973).-”Catàleg Espeleològic de la Noguera” Grallera (3-4):1-90. GE Lleidatà.