Cova Petita de la Torre Negra

Petita cova de 16 metres de recorregut a Collserola.

La boca de la cova 1x0,50 metres, és a peu pla. A la dreta es pot observar un altre forat força més petit, que també dóna accés a la cavitat. El primer tram de galeria té una longitud de 7 metres i una alçada de poc més d'un metre, al final del conducte cal superar un pas força estret que ens menarà a una galeria de poc més de 6 metres fins assolir una xemeneia que ens permetrà posar-nos drets, la galeria continua però s'estreny força. Just al peu de la xemeneia, comença un curt conducte que als 3 metres es fa impracticable.
  • Municipi: Sant Cugat del Vallès
  • Comarca: Vallès Occidental
  • Unitat: Collserola - Pla de Barcelona
  • Última revisió: 2013-05-14 11:42:54

Per la carretera BP-1417 (carretera de l'Arrabassada), entre els quilòmetres 10 i 11, cal desviar-se a la dreta venint de Barcelona i a l'esquerra des de Sant Cugat del Vallès. Seguirem per la Rambla de Can Bell fins arribar a una cruïlla a la dreta, on hi ha un pal amb diverses indicacions entre les que hi figura la cova neolítica, seguirem per la pista de la dreta en baixada fins arribar al primer revolt a la dreta, en aquest punt ens desviarem a l'esquerra seguint la base del petit cingle que es troba a la nostra esquerra fins trobar la boca. Actualment es troba força emboscat, a més d'haver-hi moltes deixalles profilàctiques sense gaires garanties higièniques.

Encara que sembla ser que és coneguda i visitada des dels anys 60, la primera referència de la cavitat és aportada per Xavier Badiella i Montserrat Balasch del SIS del CET, els quals l'exploren el 14 de febrer de 1988.

topo 0: Cova Petita de la Torre Negra

Badiella i Noguera, Xavier; Balasch i Viñas, Montserrat.(1993).-” Les Coves de la Torre Negra”. Arxiu del Centre Excursionista de Terrassa (76-77-78-79):234-242. Centre Excursionista de Terrassa.