Cova del Torrent del Cellerot

Petita cova d'uns 18 m. de recorregut a Sant Llorenç del Munt

Cavitat amb quatre accessos a l'exterior, dos d'ells impenetrables. La cavitat principal està estructurada seguint una diàclasi N, paral·lela al cingle, l'extrem de la qual fineix en una galeria en rampa descendent i estreta. Aquesta part més profunda presenta formes reconstructives. L'extrem S s'obre a l'exterior en forma de cau impenetrable. La cova té uns 18m de recorregut.
  • Municipi: Mura
  • Comarca: Bages
  • Unitat: Sant Llorenç del Munt
  • Última revisió: 2013-03-21 13:52:41

Partint del coll d'Estenalles pujarem per la pista asfaltada. Passat el collet d'Estella farem un revolt a l'esquerra i abans de fer-ne un segon també a l'esquerra, sortirem per la nostra dreta, fora de camí, seguint pel llom d'un carener. Uns cinquanta metres abans d'arribar a la llera trobarem el peu del nivell carbonàtic que seguirem a la nostra dreta fins a trobar les dues boques de la cova de l'agulla del Cellerot. Seguint aquest mateix nivell més al S trobaríem la cova del torrent del Cellerot, però per aquest costat el rocater s'acaba exposant a un estimball, per la qual cosa cal remuntar, quan es pugui, uns metres del nivell carbonàtic i baixar per una canaleta molt fressada. Un cop baix, cal seguir arranats a la paret uns vint metres a la nostra esquerra fins a trobar les boques de la cova del torrent del Cellerot.
Coordenades molt aproximades (no facilitades per l'autor de la fitxa).

La Cova del Torrent del Cellerot fou una troballa del ja desaparegut Josep Barberà i Suqué que l'any 1989 en va informar al Quim Solbas, així com també l'existència de la Cova de l'Agulla del Cellerot. La cova s'obre en un tram de rocater esclarissat i amb vista directa sobre l'agulla del Cellerot, a la part alta del torrent homònim.

topo 0: Cova del Torrent del Cellerot

foto 0: Cova del Torrent del Cellerot

• Totes les dades han estat extretes del blog: caudelguille.net (Jordi Guillemot)