Cova del Mossèn

Petita cova de 8,5 m. de recorregut a Vilanova del Camí

Es tracta d'una balma que té al bell mig una petita cova d'uns 5 metres de fondària per 2 d'amplada amb el sostre d'una alçada de 60/70 cm.
No costa gens imaginar-nos que 80 anys enrere, amb els camins gens fressats ni marcats, aquest lloc enmig de la boscúria esdevindria un lloc prou ideal perquè algú, en aquest cas mossèn Jaume, pogués romandre amagat.
  • Municipi: Vilanova del Camí
  • Comarca: Anoia
  • Unitat: Anoia, l'
  • Última revisió: 2017-05-14 15:33:30

Des del poliesportiu de Vilanova del Camí cal deixar a la dreta el camí del cementiri, que és molt a prop, senyalitzat amb les marques del PR i seguir la pista de terra apte per a tota mena de vehicles, es passa pel costat de cal Llorenç i per damunt de la carretera, després a la dreta es deixa la masia de can Titó i més endavant un camí particular, en el següent trencall cal anar cap a la dreta, deixant la pista del davant que puja cap a un grup de cases i un dipòsit d'aigua.
Seguint la pista arribem a can Bernades on hi ha una cruïlla de camins, seguim ara la pista amb els senyals del PR amb la indicació dels Esgavellats i els Moletons, en ser al següent pal indicador cal deixar el vehicle i continuar a peu el sender amb els senyals grogs i blancs del PR que s'enfila cap al turó de l'Aromir. Després de 15 minuts de forta pujada trobem un corriol a l'esquerra amb senyals de color blau que porten cap a la cova que està a uns 3 minuts.

Aquesta cova va servir d'amagatall durant la Guerra Civil a mossèn Jaume. Segons les històries populars el capellà estava hostatjat a la masia de can Bernades per escapar-se dels republicans i quan hi havia escorcolls, marxava cap a la cova on estava amagat el temps necessari.

topo 0: Cova del Mossèn

foto 0: Cova del Mossèn
foto 1: Cova del Mossèn
foto 2: Cova del Mossèn

• Totes les dades, topografia i fotografies han estat extretes del blog: cavitatsdecatalunya.blogspot (de Jordi de Valles). Apunt del 20-3-2017. Autor fitxa: Gener Aymamí.