Cova del Còrrec Fondo

Cova marina de 49,8 metres de recorregut a Torroella de Montgrí.

Des de la boca principal i baixant un desnivell que no fa ni 2 metres, arribem a una sala de bones dimensions i amb el terra cobert d'aigua cristal·lina, que arriba poc més amunt dels genolls. A la seva paret esquerra, segons el sentit d'entrada, hi ha dues petites obertures separades una de l'altra (de fet aquesta separació no és més que la paret que arriba a ran d'aigua i ens obligaria a capbussar-nos). Entrant per la més allunyada de la boca, ens permet un espai d'uns 70 centímetres. Pel damunt del nivell de l'aigua i amb una amplada semblant, s'entra caminant al principi i tal com ens anem endinsant, es deixa de tocar fons amb els peus i ens permet nedar, a dins s'obre una sala força espaiosa on hi entra la llum de l'exterior provinent de l'altra boca oberta al mar. Des d'aquí podem continuar en direcció a la boca que dóna al mar, però cal sortir en apnea, o bé continuar per la seva paret que ens durà a una altra petita galeria de dimensions molt semblants a la galeria per on hem entrat, i tot seguint-la ens trobarem a la sala d'accés que havíem comentat, de fet és un petit recorregut quasi circular.
  • Municipi: Torroella de Montgrí
  • Comarca: Baix Empordà
  • Unitat: Montgrí, el
  • Última revisió: 2017-10-23 10:17:08

La millor opció és anar-hi per mar, però una altra opció és agafar el tram del GR-92 que surt d'un extrem de la cala Montgó (senyalitzat), i agafar en direcció a Punta Ventosa, el camí va vorejant els penya-segats entre trams de bosc. Seguint el camí, primer es passa per un torrent sec molt marcat i que forma una petita cala pedregosa, es remunta el camí pel vessant de davant (GR-92) i després d'un nou tram de bosc s'arriba a un altre torrent sec força definit, aquest és el còrrec Fondo. Un cop a la petita cala que s'obre al final del torrent, ens podem atansar a la cova per dues rutes diferents. La primera és a través de la cala, endinsant-nos per l'aigua i tot seguint la costa (paret esquerra, com si tornéssim a cala Montgó) i a uns 100 metres es troba la boca de respectables dimensions adossada a la paret del penya-segat, si continuéssim per mar i passéssim el revolt de la punta de la paret, aniríem a parar a l'altra boca que dóna accés a la cavitat amb un breu pas d'apnea.
L'altra ruta és per les roques que es troben a l'esquerra de la cala i que tot seguint el penya-segat per la seva base i saltant de bloc en bloc ens porta també a la boca principal.

A nivell espeleològic, les úniques referències conegudes d'aquesta cavitat, són de l'exploració realitzada per membres del CE Pirenaic l'agost del 2007.

topo 0: Cova del Còrrec Fondo

1. Torra, A. (2008).-”Cova del Còrrec Fondo”. Butlletí C E Pirenaic (442). CE Pirenaic.
  2. Valles, Jordi de (2010).-”Aly Empordà, Baix Empordà, Gironès, Osona, Pla de l'Estany, Selva”. Catàleg Espeleològic de Catalunya (vol-4):123-124. ECG/FCE.