Cau del Còrrec de les Guilles

Avenc de 10 metres de fondària al Montgrí.

Una gran boca de 9X3,5 metres que no veus fins que ets a sobre, dóna accés a un pou ampli pou de poc més de -9 metres de fondària.
  • Municipi: Torroella de Montgrí
  • Comarca: Baix Empordà
  • Unitat: Montgrí, el
  • Última revisió: 2017-11-06 15:20:10

Des del carrer de la Punta del Milà a l'Escala, ens dirigirem al càmping Neus situat ja en terme municipal de Torroella de Montgrí, tot seguint la pista asfaltada que hi ha en aquest tram i que es dirigeix a l'Estartit. Quan s'acaba la pista asfaltada, hem de fer un gir a l'esquerra de 180 graus, i seguir la pista fins arribar a l'inici d'una llarga recta que es dirigeix a la Punta Ventosa, en aquest punt trobem una cruïlla, seguirem el camí de l'esquerra durant 365 metres, entrant al bosc per l'esquerra, on al cap de 78 metres trobarem el cau Sense Nom, a partir d'aquí cal travessar penosament un bosc de garrics on al cap de 92 metres trobarem la cavitat.
A la cavitat també s'hi pot accedir des de la pedrera que es troba en la pista asfaltada que es dirigeix a l'Estartit. Des de la pedrera cal travessar la carretera i remuntar recte el vessant en direcció NE durant 165 metres, on trobarem la cavitat en mig d'un bosc de garrics.

Degut a les seves dimensions que la feien força visible, suposem que al igual que la resta de cavitats properes d'aquest sector, també devia ser explorada pel GIS de Girona durant la dècada del 1970.
Durant la campanya portada a terme per la SIE-CEA l'any 2007, és trobat i catalogat com Cau del Còrrec de les Guilles.

topo 0: Cau del Còrrec de les Guilles

foto 0: Cau del Còrrec de les Guilles
foto 1: Cau del Còrrec de les Guilles

1. Arbusé, N. (2005).- El Montgrí pas a pas. 174 pp. Cossetània Edicions. Valls.
  2. SIE-CEA (2007).-Memòria de campanya. SIE-CEA.
  3. Valles, Jordi de (2010).-”Alt Empordà, Baix Empordà, Gironès, Osona, Pla de l'Estany, Selva”. Catàleg Espeleològic de Catalunya. (Vol.4):124. Espeleo Club de Gràcia / Federació Catalana d'Espeleologia.