Cova del Cabró

Ínfima coveta a Sant Llorenç de Munt

Les dimensions de la cova del Cabró són petites. La seva boca, de forma triangular, no supera el mig metre d'alçada. Per endinsar-se i fer el seu curt recorregut cal anar a quatre grapes.
No es disposa de topografia, per la qual cosa desconeixem les dimensions exactes.
  • Municipi: Matadepera
  • Comarca: Vallès Occidental
  • Unitat: Sant Llorenç del Munt
  • Última revisió: 2021-02-25 15:32:37

Està localitzada al vessant nord-est del turó del Cabrit.
Probablement la ruta més fàcil és la que comença a la canal de Santa Agnès. Poc després de l'ermita (si es baixa des del Morral del Drac) o poc abans (si es puja des del Dalmau), cal seguir el corriol que, passant pel mig dels turons de Nou Cabre i el Boc, acaba a la canal Fonda.
No cal anar tant lluny. Uns cent metres després de la cruïlla de la canal de Santa Agnès el corriol travessa una petita torrentera que hi ha entre uns cingles i el turó del Cabrit. Cal enfilar-se pel mig del bosc entre la llera de la torrentera i les parets del Cabrits. Uns setanta metres més amunt, quan la llera transcorre ben a prop del turó, es passa per sota de les foradades (aquest cop sí anomenades) del Cabrit.
Continuant la pujada tant sols uns vint metres es comença a veure a la dreta una franja lateral de vegetació que sembla donar la volta al turó per sobre de la zona de les foradades. En el punt on es troben aquesta franja i la torrentera, comença una petita cornisa. Seguint-la cap a la dreta, entre els troncs d'alguns arbres, s'arriba fins a un planell de sorra on està la Cova del Cabró.
Coordenades aproximades

Cavitat coneguda d'època més o menys recent. Els que la van batejar sembla que volien conjugar amb altres topònims veïns: Cabrit, Boc, ...

foto 0: Cova del Cabró
foto 1: Cova del Cabró

• Totes les dades i fotografies han estat extretes del blog: trailsantllorenc.blogspot (de Lluís R. Hernández, de Matadepera)